ویروس جدید عامل تب خونریزی دهنده کنگو شناسایی شد

تحققیقات نشان داد عامل تب خونریزی دهنده سال دو هزار و نه در جمهوری دموکراتیک کنگو که باعث مرگ دو نفر بیماری سخت یک نفر دیگر شد، یک ویروس جدید بوده است.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛این گروه از محققان اعلام کردند میکروب جدید به صورت طبیعی در میان حشرات یا حیوانات یافت می شود اما از طریق تماس با بدن افراد نیز منتقل می شود.

پس از آنکه این سه مورد بیماری در جنوب غرب جمهوری دموکراتیک کنگو شایع شد، آنها در مطالعات ژنتیکی خود عامل این بیماری را ویروس باس-کنگو (BASV) نامیدند.

«چارلز چیو» از دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو گفت:«هر چند ممکن است این ویروس در آینده نیز شایع شود ولی با این حال تنها سه مورد از شیوع این بیماری گزارش شده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بر اساس مطالعات محققان، از نظر ژنتیکی، این ویروس مانند ویروس هاری عمل می کند.
دانشمندان در آزمایش های پیشین بر روی ماهی ها دریافتند ، این ویروس باعث خونریزی مرگبار در ماهی می شود.

این بیماری در اواسط سال دو هزار و نه میلادی شایع شد که در آن هنگام پسر بچه ای پانزده ساله در یک روستای دورافتاده در جمهوری دموکراتیک کنگو بیمار شد.وی به علت خونریزی شدید بینی و لثه طی سه روز درگذشت.یک هفته بعد نیز دختری سیزده ساله که در همان نزدیکی زندگی می کرد بیمار شد و همان علائم نیز در او مشاهده شد. این فرد نیز طی سه روز درگذشت.

پژوهشگران با انجام آزمایشی برای تهیه پادتن این ویروس (BASV) امیدوارند این آزمایش ها بتواند در آینده به آنها در تشخیص این بیماری کمک کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.