ویروس های جدید آمریکا به هدف جنگ سایبری

کارشناسان ادله ای ارائه کرده اند که نشان می دهد ممکن است آمریکا مسئول تولید سه ویروس جدید برای استفاده از آنها در عملیات جاسوسی و جنگ الکترونیک باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین ، “غدی غنطوس” خبرنگار المیادین در گزارشی تصویری به بررسی این مسئله پرداخت و گفت: احتمال می رود این ادله دیدگاه های موجود را درباره این که آمریکا از اینترنت برای تقویت منافع خود در خاورمیانه به شکل گسترده استفاده می کند، تقویت کند.
وی درادامه با اشاره به ارتباط آمریکا با استفاده از ویروس استاکس نت که در سال ۲۰۱۲ به برنامه هسته ای ایران حمله کرد و نیز ویروس فلیم که در ماه مه گذشته کشف شد افزود: شرکت آمریکایی سایمنتک و شرکت روسی کاسپرسکی که در زمینه برنامه های ضد ویروس های کامپیوتری فعالیت می کنند ادله ای ارائه کرده اند که نشان می دهد ممکن است تولید کنندگان ویروس فلیم سه ویروس دیگر تولید کرده باشند که هنوز فاش نشده اند. مسئولان امنیت ملی در غرب اعلام کردند آمریکا در تولید ویروس فلیم نقش مهمی ایفا کرده است اما روزنامه واشنگتن پست نوشت اسرائیل نیز در تولید این ویروس نقش داشته است.
در ادامه گزارش آمده است: منابع گذشته و کنونی در دولت آمریکا به دست داشتن آمریکا در تولید ویروس استاکس نت اذعان کرده اند. شرکت های کاسپرسکی و سایمنتک فاش کرده بودند بخشی از ویروس فلیم تقریبا مطابق رمزی است که در سال دو هزار و نه در ویروس استاکس نت کشف شد. کارشناسان این دو شرکت اعلام کردند ویروس فلیم از طریق برنامه ای موسوم به «خبرهایی برای شما» فعال و اداره می شود که گروهی متشکل از چهار برنامه نویس از سال دو هزار و شش تولید آن را آغاز کردند.
گزارشگر افزود: شرکت کاسپرسکی در گزارش خود اعلام کرد این برنامه به گونه ای طراحی شده بود که به نظر می رسید برنامه ای برای اداره موضوعات در اینترنت است تا هدف اصلی آن پنهان نگه داشته شود.

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.