ویشکا آسایش: رقابت در جشنواره ها به نفع جوانان فیلم ساز است

ویشکا آسایش: رقابت در جشنواره ها به نفع جوانان فیلم ساز استهمراه با چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان -دنا
ویشکا آسایش: رقابت در جشنواره ها به نفع جوانان فیلم ساز است
تاریخ درج : ۱۴ تیر
سرفصل : فیلم کوتاه   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : ویشکا آسایش درباره جایگاه برگزاری جشنواره های منطقه ای در حوزه فیلم سازی جوانان گفت: برگزاری هر نوع مسابقه و آزمون در عرصه های مختلف می تواند باعث ایجاد رقابت و انگیزه بین جوانان فیلم ساز شود. این نوع جشنواره محل اثبات توانایی هایی جوانان فیلم سازی است که شاید مجالی پیدا نکنند که بتوانند در سایر جشنواره ها حضور پیدا کنند.

به گزارش سینمانگار، ویشکا آسایش بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون و تئاتر درباره جایگاه برگزاری جشنواره های منطقه ای در حوزه فیلم سازی جوانان گفت: برگزاری هر نوع مسابقه و آزمون در عرصه های مختلف می تواند باعث ایجاد رقابت و انگیزه بین جوانان فیلم ساز شود. این نوع جشنواره محل اثبات توانایی هایی جوانان فیلم سازی است که شاید مجالی پیدا نکنند که بتوانند در سایر جشنواره ها حضور پیدا کنند.

به گزارش ستاد خبری چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان – دنا، بازیگر «پرتغال خونی» با اهمیت برشمردن اصول آموزشی در فعالیت های جوانان فیلم ساز عنوان کرد: مسئولین جشنواره در برگزاری کلاس های آموزشی وظیفه خطیری دارند و باید از اساتید و فیلم سازان با سابقه ای استفاده کنند که حرفی برای گفتن و ارائه به فیلم سازان جوان داشته باشند. محتوا و مضامین این کلاسها نیز باید هم خوان و هم راستا با محیط و شرایط فیلم سازی هر منطقه باشد.

بازیگر فیلم «خوابم می آید» با مهم برشمردن ورود وسائل جدیدی فنی و فیلم سازی در دفاتر مختلف انجمن در سراسر کشور تاکید کرد: موقعی که این وسائل در اختیار جوانان قرار می گیرد یک عامل مهم می شود تا جوان تلاش کند استفاده درستی از این وسائل در فیلم سازی انجام دهد و از طرفی متوجه می شود که مسئولین برای آنها اهمیت قائل هستند و تلاش می کنند شرایط مطلوب  برای  فیلم سازی آنها فراهم نمایند.

چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از ۱۹ تا ۲۲ تیر ماه با حضور ۱۲ استان البرز، تهران، قزوین، قم، بوشهر، سمنان، مازندران، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و همچنین یزد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه و بویراحمد و انجمن سینمای جوانان ایران در یاسوج برگزار می شود.
 

نظرات خوانندگان


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.