ویلیام هیگ: پایانی برای درگیری‌های سوریه مشاهده نمی‌شود

Guardian-2.jpg

وزیر دفاع انگلیس با اعلام این که قرار است در روزهای اخیر نشست‌های جدیدی را با مقام‌های دولت روسیه داشته باشد، تاکید کرد: پایانی برای درگیری‌ در سوریه مشاهده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ویلیام هیگ، وزیر دفاع انگلیس اظهار داشت کشورش آماده است هنگامی که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه قدرت را ترک کند، به مردم سوریه کمک کند.

وی در مصاحبه‌ با شبکه رادیو ۴ بی‌.بی‌.سی گفت: در حال حاضر راه آشکاری برای خارج شدن از بن‌بست خونین فعلی در سوریه وجود ندارد.

هیگ افزود: این بحران یک بحران شدید، ناراحت کننده و زجرآور باقی مانده است. این بحران در حال وخیم‌تر شدن است و با روند فعلی به وخیم‌تر شدن ادامه خواهد داد و حتی منجر به یک بحران انسانی بزرگتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما به تلاش‌هایمان برای کسب پیشرفت‌های دیپلماتیک از جمله با روسیه ادامه می‌دهیم. من قرار است طی چند روز آینده بار دیگر با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کنم اما نشانه‌‌ای از وقوع یک پیشرفت غیر منتظره وجود ندارد.

وزیر امور خارجه انگلیس خاطرنشان ساخت: در صورتی که راه‌های دیپلماتیک اثربخش نباشد، ما یکی از کشورهای پیشرو خواهیم بود که کمک‌های انسان دوستانه ارائه کرده و از مخالفان به وسیله تجهیزات غیرنظامی حمایت خواهیم کرد و به همراه دیگر کشورها کمک می‌کنیم تا برای آن روزی که اسد قدرت را ترک می‌کند، آماده شویم. در آن زمان است که سوری‌ها به کمک ما بیش از همه چیز نیاز دارند.

ویلیام هیگ در خصوص گزارش‌هایی مبنی بر این که دو تن به اتهام تلاش برای رفتن به سوریه به منظور مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در فرودگاه هیترو شهر لندن بازداشت شده‌اند، گفت که نمی‌تواند در خصوص جزئیات آن نظر دهد اما افزود که انگلیسی‌ها نباید در سوریه مانده و یا به این کشور بروند.

وی تاکید کرد: برخی شواهد وجود دارد مبنی بر این که افرادی وجود دارند که خواهان پیوستن به درگیری‌های سوریه هستند. ما به آنها توصیه می‌کنیم این کار را انجام ندهند.

هیگ درادامه گفت: ما همچنین به همه اتباع انگلیسی توصیه می‌کنیم سوریه را ترک کنند و به این کشور نروند. ما اقدامی که به رخدادهای مرگبار در سوریه کمک کند انجام نمی‌دهیم و نمی‌خواهیم که افراد این کار را انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.