ویژه برنامه لبنانی در مورد تبانی

۲۱م اسفند ،

فیفا اقدامات اتحادیه فوتبال لبنان در مبارزه با فساد و دستکاری در نتایج مسابقات را تحسین نموده و در نامه ای از اتحادیه فوتبال لبنان در مورد مجازات هایی که اخیرا برای بازیکنان و مقامات لبنانی در نظر گرفته ارائه جزئیات بیشتری را خواستار شده است تا رئیس کمیته انضباطی فیفا برای افزایش احتمالی این مجازات ها تصمیم گیری نماید .

به گزارش سایت گل ، اتحادیه فوتبال لبنان مجازات های مختلقی برای ۲۴ بازیکن در نظر گرفته که محرومیت مادام العمر از حضور در فوتبال برای رامز دیوب مدافع تیم ملی لبنان ( کسی که پاس به عقب او سبب گل قطر در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی شد) و محمد العلی مهاجم تیم ملی لبنان را در بر می گیرد. رامز دیوب برای باشگاه سلانگور در مالزی بازی می کرد که به همراه کره جنوبی و چین مرکز اصلی رشوه دهی و دستکاری در نتایج فوتبال در آسیا می باشد.

اتحادیه فوتبال لبنان از فدری زریکات دبیر کل فدراسیون اردن درخواست نموده بود که سرپرستی کمیته تحقیق در این موضوع را برعهده گرفته و بعد از ۲ ماه تحقیق و احضار ۶۰ شاهد، این کمیته وقوع تخلفات در مسابقات لیگ داخلی فوتبال را تأیید نمود وبه این نتیجه رسید که مسابقات بین المللی و باشگاهی هدف شرط بندان قرار گرفته است.

خشم لبنانی ها از نامه نگاری ایران

از سویی نامه نگاری اخیر فدراسیون فوتبال ایران به دبیرکل فیفا در حالیکه خود اتحادیه فوتبال لبنان این تخلفات را آشکار نموده و کمیته انضباطی فیفا مشغول رسیدگی به این پرونده می باشد، سبب تعجب مسئولان فدراسیون فوتبال و رسانه های لبنانی شده است و آن را به نوعی مغایر با روابط دوستانه موجود بین دو کشور ارزیابی نموده اند.

عصر دیروز برنامه افساید ( چیزی شبیه برنامه ۹۰) شبکه تلویزیونی الجدید لبنان در ویژه برنامه اش دربارهٔ همین موضوع مصاحبه ای با دکتر مهدی محمودی ، کارگزار رسمی فیفا و مشاور اتحادیه فوتبال ایران انجام داد که در آن مجری برنامه تلاش نمود تا اثبات نماید که عمل فدراسیون فوتبال ایران جنبه دوستانه ای نداشته است.

حسن شراره( مجری برنامه): نامه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا در مورد تصمیمات اتحادیه فوتبال لبنان با چه هدفی صورت گرفته است؟

دکتر محمودی :در وهله اول، از اینکه تیم ملی لبنان تا این مرحله صعود کرده خوشحال هستم و امیدوارم فوتبال بتواند کمک نماید تا در تمام زمینه ها بتوانیم روابط خود را توسعه دهیم. نامه فدراسیون فوتبال ایران تنها ماهیت اطلاع رسانی داشته و یک شکایت رسمی بر علیه اتحادیه فوتبال لبنان نمی باشد. ما از آنچه که AFC قبلاً از شما درخواست نموده تقاضای بیشتری نداشته و خواستار ارائه گزارشی جامع و کامل از آنچه اتفاق افتاده، هستیم.

چرا مسئولان فدراسیون فوتبال حاضر به جواب دادن به سوالات ما نیستند؟

در حال حاضر رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در جلسه AFC در مالزی می باشند. از سویی ما در ایران افدامات اتحادیه فوتبال لبنان در مبارزه برعلیه فساد و رشوه دهی را تأیید می کنیم و وظیفه خود می دانیم که در کنار شما، از فوتبال در مقابل اعمال و رفتار غیر اخلاقی، نادرست و غیر قانونی دفاع کنیم.

آیا فدراسیون فوتبال به دنبال رسانه ای کردن این موضوع و بهره برداری از آن در نزد افکار مردم ایران می باشد؟ و فدراسیون فوتبال ایران تا کجا این موضوع را پیگیری خواهد نمود؟

این برعهده فیفا است که نسبت به وقوع تخلفات تحقیق نموده و حکم صادر نماید و فدراسیون فوتبال ایران براساس تعهدات بین المللی خود این موضوع را به اطلاع فیفا رسانده تا آن را بررسی نماید.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.