ویژه برنامه های شبکه تهران در ماه محرم

۲۳ آبان ،

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگراان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛برنامه سازان این شبکه علاوه بر برنامه های مناسبتی چندین فیل تلویزیونی و سینمایی برای این ماه آماده کرده اند .

گروه فرهنگ و معارف اسلامی ” قرآن بر نی ” عنوان برنامه ای که در ۳۰ قسمت ۱۰ دقیقه ای تهیه شده است . این برنامه تبیین آیاتی از قران کریم است که امام حسین علیه السلام در مسیر کربلا به آن استناد کردند .

در برنامه ۴۰ قسمتی” یاران شیدای حسین ” اصحاب و یاران نزدیک امام حسین (ع) به اختصار درمدت وقت ۵ دقیقه به بینندگان معرفی می شوند. “تسبیح فرات ” عنوان برنامه ای است که مراسم سخنرانی خطبای نامی کشور مانند حجج اسلام انصاریان و پناهیان را در ایام محرم ضبط و پوشش تصویری می دهد . این برنامه در ۱۰ قسمت ۳۵ دقیقه ای تهیه می شود .

برنامه ” چند قدم تا محرم ” هر شب به مدت ۱۰دقبقه با حضور در یکی از مساجد یا محلات تهران در قالب گفت و گو با اقشار مختلف مردم در مشاغل و حرف های گوناگون، شور و حال عزاداری سالار شهیدان را برای بینندگان به تصویر می کشد.این برنامه ۱۵ قسمت تهیه شده است.

 در برنامه ” ۴۰ حدیث از امام حسین علیه السلام ” ۴۰ حدیث متنخب از سخنان سالار شهیدان به صورت نریشن به مدت ۳ دقیقه بیان می شود. “دلدادگان حسینی” نیز عنوان دیگر برنامه گروه معارف است که در ۷۰ کلاکت مداحی ماه محرم را با صدای روضه خوانان معروف در لابه لای برنامه های شبکه پخش خواهد کرد.

 بازخوانی نکات کلیدی اخلاقی پیرامون عاشورا با محوریت قیام مختار محتوی برنامه ” خوش بشنو این حکایت ” است که حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ۲۰ برنامه ۵ دقیقه ای به آن می پردازد. این برنامه از ابتدای محرم پخش می شود.

نمایش مراسم عزاداری در اماکن متبرکه و ارتباط مستقیم با کربلای معلی ، نجف اشرف ، مشهد مقدس ، قم ، شیراز، … یکی از برنامه های ماه محرم در شبکه تهران است.

در برنامه ” سخنرانی های کوتاه از آیات عظام ” گزیده ای از سخنرانی آیات عظام پیرامون ماه محرم در ۱۵ بخش ۱۵ دقیقه ای پخش می شود. برنامه “درس ها و عبرت های عاشورا ” به گزیده ای از سخنان مقام معظم رهبری اختصاص دارد . این برنامه ۱۰ آیتم  ۳ دقیقه ای همراه با نریشن و تصویر است.

“نغمه عشاق” عنوان برنامه ای زنده است که در مدت وقت ۹۰ دقیقه ای پخش می شود. در این برنامه بینندگان می تواند با ارسال پیامک یا ارتباط تلفنی روضه ها و نوحه های درخواستی خود را اعلام کنند تا از طریق همین برنامه پخش شود.

” شاید برای شما هم اتفاق بیفتد” ویژه محرم در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه ای ویژه محرم به کارگردانی احمد و محمود معظمی و تهیه کنندگی اکبر تحویلیان تهیه شده است. این مجموعه از روز سوم تا سیزدهم محرم پخش خواهد شد

سوالات و دکور مسابقه” گوی طلایی و رد پا” نیز معطوف به ایام عزاداری سالار شهیدان طراحی شده است. .همچنین سوالات مسابقه پیامکی فیلم سینمایی شبانه شبکه نیز مناسب این ایام طراحی شده است.

گروه کودک و نوجوان برنامه زنده و پرمخاطب ” رنگین کمان ” نیز در دهه اول محرم با ویژه این ایام بر روی آنتن می رود

“دختران حوا ” عنوان سریالی که به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی علی اکبر جناغی و عزیز علیزاده در ایام محرم پخش می شود. این مجموعه در ۳۴ قسمت ۳۰ دقیقه ای تهیه شده است. این سریال از ۱۵ آبان ماه روز های زوج ساعت ۱۹ روی آنتن می رود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.