ویژگی‌های کفش مناسب

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر حلی‌ساز، متخصص طب فیزیک به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

چگونه کفش راحت و مناسب بخریم؟

حتما شنیده‌اید که پا قلب دوم ماست بنابراین دانستن این که چه کفشی انتخاب شود، بسیار اهمیت دارد. کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی‌‌مدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.

در خرید کفش مناسب نباید فقط به رنگ و استیل و شکل آن توجه کرد، بلکه باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتوانیم آن را کفش استاندارد بنامیم؛ مانند کفش‌های ارتوپدی که معمولا این کفش‌ها خصوصیاتی دارد که برای پا مناسب است.کفش باید حتما به اندازه پا باشد.

معمولا گفته می‌شود کفش را باید در ساعات آخر روز انتخاب و خریداری کرد، زیرا اندازه پا در صبح و شب متفاوت است. در پایان روز پا به بزرگ‌ترین اندازه خود می‌رسد. برای همین پیشنهاد می‌شود برای خرید یک کفش مناسب، ساعات اولیه صبح را انتخاب نکنید.

اصولا کفشی مناسب است که بزرگ‌ترین انگشت (شست) با جلوی پا حداقل نیم‌سانت فاصله داشته باشد و انگشت‌های پا بتوانند براحتی از هم باز شوند.

اگر انگشتان امکان از هم باز شدن نداشته باشند، آن کفش مناسب نیست. همچنین برای کارهای متفاوت، کفش‌های متفاوتی نیز لازم است بنابراین، شست و بلندترین انگشت پا اگر با جلوی کفش در تماس باشد، کفش مناسب نخواهد بود.

همچنین باید کفش پاشنه و رویه مناسب داشته باشد و بهتر است از جنس چرم باشد و تبادل هوا صورت گیرد. از سویی بهتر است حداکثر پاشنه سه سانت انتخاب شود.

کفش پاشنه‌بلند به زانو و کمر فشار وارد می‌کند و باید پاشنه و لژ کفش مناسب باشد تا فشارهای بیرونی را به پا منتقل نکند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.