وکیل لاریجانی: احضار احمدی‌نژاد به دادگاه به سبب شکایت شخصی لاریجانی نبوده است

۲۷خردادماه،

وکیل علی لاریجانی با اشاره به انتشار یافتن خبرهای مبنی بر احضار احمدی‌نژاد به دادگاه با شکایت لاریجانی گفت که موضوع شکایت مربوط به شخص رییس مجلس نبوده بلکه این پرونده به رعایت نکردن قوانین مصوب دربارهٔ تشکیل وزارت ورزش مربوط است.

احمد علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: امروز خبری در پایگاه اینترنتی‌ها انتشار یافته که آقای احمدی‌نژاد با شکایت آقای لاریجانی به دادگاه احضار شده است، من این خبر را تکذیب می‌کنم زیرا ایشان شکایت شخصی از رییس‌جمهور نداشتند.

او افزود: موضوع مطرح شده در این پرونده مربوط به تاریخ ۲۷ فروردین سال ۹۰ است که گزارش مربوط به رعایت نکردن قوانین مصوب دربارهٔ قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سوی مجلس به قوه قضاییه ارسال شد.

وکیل علی لاریجانی ادامه داد: وقتی قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید، دیگر دو سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان نمی‌توانستند به حیات‌شان ادامه دهند و می‌بایست در قالب وزارت ورزش و جوانان ادامه فعالیت می‌دادند اما به این موضوع توجه نشد و طبق قانون این موضوع از طریق مجلس به قوه قضاییه گزارش شد و قوه قضاییه آن را در مرجع قضایی مطرح کرد.

وی توضیح داد: پس از مدت زمان قانونی که باید وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شد، فعالیت دو سازمان تربیت‌بدنی و ملی جوانان تصرف در اموال عمومی بوده، البته در مراحل ابتدایی مسوولان این دو سازمان، آقایان سعیدلو و حمیدی به دادسرا احضار شدند اما آن‌ها مسوولیت را متوجه رییس‌جمهور کردند و از آن‌ها رفع اتهام شد.

علیجانی طرح موضوع این پرونده در شرایط فعلی و پس از توفیق ملت ایران در انتخابات اخیر از طرف ریاست جمهوری را سوال‌برانگیز دانست و تصریح کرد: این موضوع تازهی نیست بلکه به نظر می‌رسد یک موضوع قدیمی احیا شده است، در حالی که به جای این امر دولت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وکیل علی لاریجانی اضافه کرد: آن چه که از طریق مجلس به قوه قضاییه ارسال شده، حسب قانون و طبق وظیفه قانونی بوده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.