ویتامین‌های لازم برای رشد کودکان

گردآوری شده توسط گروه خانواده ممتاز نیوز

بیشتر والدین نگران رشد کودک خود می باشند. نگران کوتاه‌قدی، لاغری و…

بیشتر والدین نگران رشد کودک خود می باشند. نگران کوتاه‌قدی، لاغری و… اما مشکل اصلی در بهانه‌گیری کودکان هنگام غذا خوردن است که به سبب تغذیه ناکافی، ویتامین و مواد مغذی کافی دریافت نمی‌کنند و این امر در رشد کودکان تاثیر منفی می‌گذارد.قد کشیدن بستگی به رشد استخوان دارد به همین سبب است که اغلب ویتامین های افزایش دهنده قد به رشد استخوان کمک می کند. به نقل از «MSN» رشد قدی کافی نیست زیرا کودکان به رشد عضله، افزایش قدرت و توانایی ذهنی نیز نیاز دارند.والدین باید به برنامه غذایی کودکان اهمیت بسیاری دهند و ویتامین ها را در برنامه غذایی آن ها بگنجانند، زیرا هیچ جایگزین مناسبی برای مواد طبیعی وجود ندارد. اما اگر کودک در مورد غذا بهانه گیر است، لازم است ویتامین هایی که در ادامه مطلب ذکر می گردد، به آن ها داده شود.ویتامین D: برای رشد استخوان لازم است. به جذب کلسیم در استخوان کمک می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهترین راه دریافت ویتامین Dاست. منابع دیگر قارچ، ماهی تن و روغن ماهی است.

کلسیم: ویتامین D و کلسیم مکمل یکدیگرند و یکی بدون دیگری ناقص است. کلسیم ترکیب اصلی استخوان است. بنابراین لبنیات را حتما به برنامه غذایی کودکان اضافه کنید.

ویتامین B کمپلکس: این گروه از ویتامین ها برای رشد کودک بسیار مهم است. ترکیبات مختلف ویتامین B کمپلکس، روی قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد.

ویتامین B1: ویتامین B1برای رشد قد و استخوان مهم است. این ویتامین برای هضم و جذب مواد مغذی در بدن لازم است. ویتامین B1 در ماهی و مغز میوه ها موجود است.

ویتامین B5: نقش این ویتامین، تحریک هورمون ها برای استخوان سازی است. اگر چه مقدار کم آن لازم است اما همین مقدار حیاتی است. منبع عالی ویتامین B5، قارچ، پنیر، جگر و آواکادو است.

ویتامین B12: این ویتامین در ســـاخت فولات و کربوهیدرات لازم برای رشد طبیعی کودک حیاتی است. منبع عالی آن نیز ماهی و تخم مرغ است.

ویتامین C: این ویتامین در رشد کودکان موثر است؛ اسید اسکوربیک برای سلامت استخوان لازم است.برای به دست آوردن ویتامین C، مصرف میوه های مرکباتی و لیمو پیشنهاد می گردد.

ویتامین A: این ویتامین برای تمامی ارگان های حیاتی و تنظیم سیستم ایمنی ضروری است. این ویتامین به طور غیر مستقیم به کودک کمک می کند تا رشد کند. هویج، چغندر قرمز و کاهو منبع این ویتامین است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.