ویتامین D کودکان را از عفونت‌های تنفسی حفظ می‌کند

پژوهشگران توصیه کردند که والدین برای حفظ کودکان در برابر بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا روزانه به آنها ویتامین D بدهند.

  پژوهشگران گفتند: برای دور نگه داشتن کودکان از بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا در هوای سرد، توصیه می شود که به طور روزانه به آنها ویتامین D داده شود. این ویتامین کودکان را از تمام عفونتهای تنفسی حفظ می کند.

ویتامین D به طور طبیعی در پاسخ به تابش آفتاب در بدن ساخته می شود، اما در زمستان‌ها که تابش خورشید به ندرت دیده می شود، نگهداری آن در سطح کافی برای بدن مشکل می شود، در اینجا است که مصرف مکمل‌ها مورد نیاز است.

برای انجام این مطالعه، یک تیم تحقیقاتی بین المللی روی چند کودک مغول که سطح ویتامین D بدنشان پایین بود بررسی‌هایی انجام دادند.

محققان در پایان این مطالعه دریافتند که با پیشنهاد مصرف مکملهای روزانه ویتامین D، کاهش چشم گیری در ابتلا به عفونت‌های تنفسی در بین این کودکان به وجود آمد.

همانطور که توسط نویسنده مطالعه، کارلوس کامارگو از بیمارستان عمومی ماساچوست گفته شده است” کار آزمایی تصادفی نشان داده است که ویتامین D اثرات مهمی در ابتلا به بیماری های عفونی دارد.”

در ادامه این مطالعه محققان دیگری نیز آزمایش‌هایی درباره فواید ویتامین  D انجام داده‌اند که نشان می دهد، این ویتامین نقش حیاتی در رشد کلی کودک دارد و به قوت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها کمک می کند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.