ویراژ ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران ،مراجعه به معاینه فنی ۱۵۰۰ دستگاه!

مدیر عامل شرکت معاینه فنی خودرو شهر تهران با اشاره به اینکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد، گفت: سالانه فقط ۱۵۰۰ موتورسیکلت به معاینه فنی مراجعه می‌کنند.

 سید‌علی رضوی با بیان اینکه کاتالیست‌ها باید در اگزوز خودروها کار گذاشته شود، گفت: کاتالیست‌ها آلایندگی‌های خطرناک را کم‌خطر‌تر می‌کند و حدودا بعد از یک سال خاصیت خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به نتیجه رسیدیم که ۳ هزار پراید تاکسی را با مشارکت شرکت سایپا سازمان محیط زیست و با محوریت ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو نسبت این سیستم مجهز کنیم.

مدیر عامل شرکت معاینه فنی خودرو شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر در مرحله تفاهم‌نامه و پیش قراردادها هستیم و تا پایان تابستان این کار انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت معاینه فنی خودرو شهر تهران با بیان اینکه جلساتی با مدیران عامل تاکسیرانی و اتوبوسرانی داشته‌ایم، گفت: حدود ۷ هزار اتوبوس در بخش خصوصی وجود دارد که با تفاهم‌نامه‌ای که انجام شده از تاریخ یکم مرداد هیچ تسهیلاتی به اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند داده نمی‌شود.

رضوی در ادامه گفت: همچنین در جلسات با مسئولان تاکسیرانی به این نتیجه رسیده‌ایم که هیچ سرویسی به آنها داده نشود مگر اینکه معاینه فنی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت معاینه فنی خودرو شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد آلودگی هوا منابع متحرک هستند گفت: کاهش مراجعات به مراکز معاینه را داریم و بیش از ۷۰ درصد ظرفیت خالی است.

وی با بیان اینکه در سال ۸۷، ۸۸ و ۸۹ یک میلیون تا یک میلیون و ۱۸۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده‌اند، گفت: در سال ۹۰، ۷۷۰ هزار خودرو مراجعه کرده که ۳۴ درصد کاهش داشته‌ایم.

رضوی در ادامه گفت: در سه ماهه اول سال ۹۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل منفی ۲۵ درصد کاهش مراجعه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه قوانین محکمی در ارتباط با معاینه فنی وجود دارد گفت: اما نظارت مسئولان در این زمینه کمرنگ است و نظارت مستمری بر روی خودروها وجود ندارد و به صورت نقطه‌ایی عمل می‌کنند.

مدیر عامل شرکت معاینه فنی خودرو شهر تهران با تاکید بر این موضوع که انتظار داریم نیروی انتظامی محکم‌تر در این زمینه وارد شود، گفت: البته با توجه به جلساتی که برگزار کرده‌ایم امید است وضعیت بهتر شود.

رضوی در خصوص قیمت معاینه فنی در سال ۹۱ گفت: افزایش قیمتی در این خصوص نداریم حتی سوبسید‌هایی هم نیز داده می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش از کسب ایزو ۱۴۰۰۱ خبر داد و گفت: این ایزو را امسال کسب کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت معاینه فنی خودرو شهر تهران در بخش دیگر سخنانش درباره مراجعه وسایل حمل و نقل عمومی به معاینه فنی گفت: اتوبوس‌ها باید حداکثر سالی ۴ بار مراجعه کنند اما در حال حاضر یک بار مراجعه می‌کنند و اگر ۲ بار هم مراجعه کنند بهتر است.

وی درباره معاینه فنی خودروها بخش دولتی گفت: مراجعه خودروهای بخش دولتی ضعیف است و رضایتمندی در این زمینه نداریم.

وی با تاکید بر این موضوع که مسئولان مصاحبه می‌کنند و اعلام می‌کنند برخی تصادف‌ها براثر انحراف چپ یا راست صورت گرفته است گفت: یک درصد به خاطر خواب‌آلودگی است بقیه به دلیل نقض فنی است.

وی در خصوص معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت: خطوط معانیه فنی موتورسیکلت وجود دارد اما بهره‌برداری آن در حد صفر است.

وی با اشاره به اینکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران وجود دارد، گفت: سالانه فقط ۱۵۰۰ موتورسیکلت معاینه فنی می‌شوند و بقیه مراجعه نمی‌کنند.

به گفته رضوی ۲۲ درصد آلودگی هوا از موتورسیکلت‌هاست.

۳۰۱۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.