ویروس بسیار خطرناک مختص یاهو و جی‌میل کشف شد

۰۹م اسفند ، ایلنا- روز قبل شرکتهای سازنده آنتی ویروس از کشف ویروس تازهی به نام” اسلاندو ۲ ” خبردادند که تنها مختص استفاده کنندگان سرویس های Yahoo و GMAIL در خاورمیانه است.

کمپانی McAfeeAntiVirus از کشف ویروس بسیار خطرناکی خبردادند. این ویروس شباهت بسیاری به ویروس قدیمی اسلاندو که در ماه نوامبر(آبان ماه سال جاری) انتشار یافته بود، دارد و به همین سبب”اسلاندو ۲ ” نامیده شد.

تفاوت این ویروس در این است که بیشتر در بخش خاورمیانه و آسیای شرقی دیده شده است و شاید هدف از انتشار یافتن آن تخریب رایانه های این کشورها است.

این شرکت در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرده تاکنون در عرض تنها ۱ روز طبق گفته مسوولین این شرکت بیش از ۱۰ هزار راینه به این ویروس آلوده شدند و تمام اطلاعات آنها برروی درایو C به کلی نابود شده است.

براساس این گزارش در آبان ماه سال جاری هم این شرکت از انتشار یافتن ویروس تازه به نام اسلاندو خبر داد که در آن زمان مشکلات بسیاری را برای کاربران ایمیلهای یاهو و جی میل ایجاد کرد. ویروس تازه اسلاندو ۲ نیز از نظر شباهت و تخریبهایی که ایجاد کرده شبیه ویروس قدیمی است.

این ویروس با جای نشین کردن یک خط کد در فایل kernell داخل پوشهsystem سبب تخریب سکتور “zero” هارد کامپیوتر شما میشود و بعد از اولین خاموش روشن کردن sector های درایو C محلی که ویندوز شما در آن نصب است راburn میکند که شدت این عمل از formatکردن هم جدی تر است به طوری که طبق گفته مک آفی این ویروس توسط CIA جهت نابود سازی کامل اطلاعات hard disk استفاده میشده و اصلا قابل بازیابی نیست.

روش آلوده شدن به این ویروس هم بسیار ساده است، تنها با باز کردن یک نامه مشکوک و دانلود فایل موجود در آن نامه رایانه به این ویروس آلوده می گردد.

این در حالی است که پایگاه اینترنتی AHOO نیز وجود این ویروس را مورد تایید قرار داده است.

روش‌های جلوگیری از آلودگی به این ویروس
طی چند روز آینده هیچ فایل پیوست شده یا هیچ ایمیلی را تحت عنوان postcard باز نکنید. حتی اگر این نامه از طرف دوستانتان برای شما ارسال شده باشد.

گفتنی است، ویروس فوق توسط خبرگزاری CNN به عنوان مخرب ترین ویروس کامپیوتری اعلام شده است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.