ویروس فلیم علیه فرانسه به کار گرفته می گردد!

۰۶م آذر ،

فاوانیوز: اطلاعات ارسالی از سوی ویروس Flame، توجه نفوذگران را به کامپیوتر مشاور ارشد رئیس جمهور جلب کرده و آنان با استفاده از دیگر اجزاء و امکانات ویروس چندمنظوره Flame، توانسته اند اطلاعات مهم سیاسی را از روی این کامپیوتر سرقت کنند.
 
مقامات دولت فرانسه، آمریکا را متهم به استفاده از ویروس مشهور Flame برای نفوذ و سرقت اطلاعات از کامپیوترهای کاخ ریاست جمهوری “الیزه” (Elysee) کردند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از  افتانا ، این اتفاق چند روز قبل از انتخابات اخیر ریاست جمهوری فرانسه در تابستان امسال رخ داده است. نفوذگران توانسته اند به کامپیوتر مشاور ارشد رئیس جمهور پیشین فرانسه، Nicolas Sarkozy، رخنه کرده و اطلاعات مربوط به سیاست ها و برنامه ریزی های انتخاباتی رئیس جمهور را سرقت کنند.

مقامات سفارت آمریکا در پاریس این اتهام را رد و تکذیب کرده اند. ولی وزیر “امنیت داخلی” (Homeland Security) آمریکا، بدون اظهارنظر در این مورد، فقط به رابطه قوی بین دو کشور اشاره کرده و دخالت آمریکا را تائید و یا رد نکرده است.

نفوذگران توانسته اند قربانیان خود را بر روی پایگاه اینترنتی اجتماعی Facebook پیدا کرده و اشخاصی را که در کاخ ریاست جمهوری فرانسه کار می کنند، شناسایی نمایند. نفوذگران از این طریق با این قربانیان ارتباط برقرار کرده و قادر شده اند، پیوند (link)هایی به این اشخاص بفرستند که به صفحات جعلی و مشابه پورتال داخلی کاخ الیزه هدایت می شوند. بدین طریق، رمزهای عبور واقعی جهت دسترسی به پورتال و پایگاه اینترنتی داخلی کاخ ریاست جمهوری فرانسه، در اختیار نفوذگران قرار گرفته است.

پس از دسترسی نفوذگران به شبکه داخل کاخ الیزه، ویروس Flame را برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات در شبکه کار گذاشته اند. اطلاعات ارسالی از سوی ویروس Flame، توجه نفوذگران را به کامپیوتر مشاور ارشد رئیس جمهور جلب کرده و آنان با استفاده از دیگر اجزاء و امکانات ویروس چندمنظوره Flame، توانسته اند اطلاعات مهم سیاسی را از روی این کامپیوتر سرقت کنند.

رئیس جمهور پیشین، Sarkozy، از کامپیوتر مستقل و قرنطینه ای استفاده می کرده که به شبکه ریاست جمهوری متصل نبوده است. به همین سبب، اطلاعات شخصی رئیس جمهور در معرض هیچ تهدیدی نبوده است.

به نظر می رسد رابطه نزدیک و دیرینه دولت فرانسه با بعضی از کشورهای خاورمیانه و آفریقایی، یکی از دلایل اصلی این اقدام دولت آمریکا بوده است. به وجود مشارکت بین المللی بین دو کشور، دولت آمریکا بسیار علاقمند است که نقش مهمتری در آینده این کشورهای خاورمیانه و آفریقایی داشته باشد و وقوع انقلاب ها و حرکت های مردمی در بعضی از این کشورها، فرصت مناسبی برای اجرای سیاست های تازه آمریکا است. اطلاع از سیاست ها و مواضع دیگر کشورهای بازیگر در صحنه های بین المللی، نظیر فرانسه، می تواند در اجرای دقیق تر و صحیح ترسیاست های آمریکا موثر باشد.

مرجع : شرکت شبکه گستر
 

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.