ویروس “فلیم” می تواند خودکشی کند

روزنامه تاگس آنسایگر می نویسد: ویروس فلیم مانند یک جعبه ابزاری است که هر وسیله ای در آن وجود دارد و حتی می تواند میکروفن ها و دوربین را فعال سازد تا صحبت ها را شنود نماید و حتی عکس و فیلم تهیه نماید. ویروس مزبور حتی می تواند تلفن همراه و لپ تابی که متصل به سیستم کامپیوتری نیست را فعال نماید و دست به جمع آوری اطلاعات بزند. حتی این ویروس بگونه ای طراحی شده بود که می توانست در صورت خطر دست به خودکشی زدن بزند و خود را محو نماید.

یک روزنامه سوئیسی در مطلبی با اشاره به جنگ سایبری آمریکا و اسرائیل علیه ایران ادعا کرد که ویروس “فلیم” هنگام احساس خطر می تواند خودکشی کند.

به گزارش مهر، روزنامه تاگس آنسایگر می نویسد: آمریکا و اسرائیل در پس ویروس فلیم قرار دارند. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرده بود که آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم همراه با اسرائیل ویروس های کامپیوتری را طراحی و بکار گرفته اند. ظاهرا اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور داده بود تا مرکز غنی سازی اورانیوم ایران با ویروسی موسوم به استاکس نت دچار اختلال شود. پس از بکار گیری این ویروس علیه این مرکز ظاهرا از هر پنج سانتریفیوژ موجود در آنجا یکی از کار افتاده بود تا آنکه مسئولین آن به وجود این ویروس پی بردند.

اینک روزنامه واشنگتن پست دست به افشای دیگری زده است. این روزنامه اینک نوشته که نه فقط ویروس استاکس که بلکه ویروس دوکو که در سال ۲۰۱۱ کشف گردید و همچنین ویروس “فلیم” که چند هفته وجود آن اعلام شد نیز با همکاری آمریکا و اسرائیل برای اهداف خاص طراحی شده اند.

تاگس آنسایگر در ادامه آورده است: ویروس فلیم در اواخر ماه می پس از آنکه به صنعت نفت ایران سرایت کرد کشف گردید. مفسرین این کشف های جدید و تائید نیمه رسمی آنها که آمریکا در آنها دست داشته را یک موضوع اتفاقی نمی دانند. امروز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در پیش است و قرار است اوباما در وضعیت بهتری در این مبارزات انتخاباتی قرار داده شود. شرکت های کشف کننده این ویروس ها تاکید نموده اند که طراحی این ویروس های بسیار پیچیده و خطرناک نیاز به سازماندهی بزرگ و هزینه بالا داشته اند و این امر نشان می دهد که این امر از سوی دولت یک کشور صورت گرفته است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: ویروس جدید “فلیم” بطور اتفاقی کشف گردید. ویروسی به نام “ویپر” وارد سیستم کامپیوتر صنعت نفت ایران شده بود و اطلاعات زیادی را در آنجا از بین برده بود. دو شرکت ویروس یاب کامیپوتری که جدای از یکدیگر بدنبال رفع ویروس مزبور بودند بطور اتفاقی ویروس فلیم را کشف کردند. یعنی ویروسی بسیار پیچیده تر و بزرگ تر از استاکس نت که سرعت آن ۲۰ مگاوات بیشتز از ویروس قبلی بود و کارش جمع آوری اطلاعات و انتقال به مرکز هدایت بود. ویروس فلیم مانند یک جعبه ابزاری است که هر وسیله ای در آن وجود دارد و حتی می تواند میکروفن ها و دوربین را فعال سازد تا صحبت ها را شنود نماید و حتی عکس و فیلم تهیه نماید. ویروس مزبور حتی می تواند تلفن همراه و لپ تابی که متصل به سیستم کامپیوتری نیست را فعال نماید و دست به جمع آوری اطلاعات بزند. حتی این ویروس بگونه ای طراحی شده بود که می توانست در صورت خطر دست به خودکشی زدن بزند و خود را محو نماید.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.