“ویزاکارت” توسط بانک‌های خارجی صادر می‌شود/ بانک مرکزی ضابط قضایی برخورد با موسسات نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی علی‌رغم همه موارد مربوط به نظارت صرفا یک بینش کلی دربارهٔ نظارت عالیه دارد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران حمید تهران‌فر معاون نظارتی بانک مرکزی درجمع خبرنگاران، گفت: ارائه ویزاکارت در ایران به هیچ عنوان انجام نمی‌شود و این کارت توسط بعضی از بانک‌های خارجی صادر منتهی بعضی از موسسات در ایران اقدام به بازاریابی و عرضه ویزا کارت در کشور می‌کنند.

** نظارت استانی بانک مرکزی

معاون نظارتی بانک مرکزی دربارهٔ نظارت این بانک بر فعالیت استان‌ها گفت: در اینجا بایدبگویم نظارت اصولا چه کاری انجام می‌دهد یک بینش کلی در این رابطه مطرح است که نظارت ما نظارت عالیه باید باشد و ما نباید علی‌الاصول در مورد فعالیت بانک‌ها دخالت بکنیم زیرا نظام بانکی دارای مدیران قوی و توانمندی است.

تهران‌فر تصریح کرد: در مورد نظارت استانی اگر بخواهیم در همه کشور شیوه نظارت را مانند قبل ادامه بدهیم این کار به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست ضمن آنکه بانک مرکزی به هیچ عنوان ضابط قضایی و نیروی پلیس محسوب نمی‌شود و کار برخورد با موسسات غیر مجاز به طور کامل مربوط به پلیس و قوه قضاییه است.

وی افزود: ضرورتی ندارد که بانک مرکزی اقدام به برخورد دانه به دانه با موسسات متخلف کند در این مورد هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و تمام این قوانین کاملا خلاصه شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.