ویزیت و داروی رایگان در مراکز ۱۶ ساعته کرونا در تهران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، خدمات ارایه شده به بیماران کووید-۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر عشرتی_معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، در نشست خبری با موضوع کووید۱۹ و مراکز ۱۶ ساعته، گفت: از ۶ اسفندماه سال گذشته قرار شد برای اینکه مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد، مراکزی تعریف شوند تا مراجعان سرپایی به آنجا مراجعه کنند. مراکز ۱۶ ساعته که پیش از این مختص ارائه خدمات ‌PHC بودند، برای این کار انتخاب شدند.

وی افزود: در تاریخ ۶ اسفندماه کار با ۱۳ مرکز در دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد. این مراکز همان مراکز خدمات جامع سلامت بودند که شیفت کاری بستری تجربه می‌کردند و تا ۱۲ شب فعال بودند و علاوه بر بیمار تا حدودی اطرافیان او را هم پیگیری می‌کردند.

عشرتی ادامه داد: به تدریج تعداد مراکز ۱۶ ساعته افزایش یافت و تاکنون ۲۶ مرکز ۱۶ ساعته تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران خدمات کووید۱۹ ارائه می‌کنند و تا آخر هفته ۳ مرکز دیگر هم به این تعداد اضافه خواهد شد. در نهایت قرار است با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی دیگر یعنی شهید بهشتی و تهران، مراکز خدمات سرپایی ۱۶ ساعته به ۱۰۰ مرکز در سطح استان تهران برسد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: پیش از آغاز پیک سوم کرونا مراجعه هفتگی ما به مراکز حدود ۲۵۰۰ مورد بود که این عدد پس از پیک سوم به ۷۰۰۰ مورد در هفته رسید.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم، جلوگیری از کاهش خدمات PHC است، تاکید کرد: به همین منظور سعی کردیم مراکز ارائه خدمات کووید۱۹ را جدا کنیم و یا مسیر ورودی این بیماران با سایرین یکی نباشد. متاسفانه در ابتدای شیوع کرونا خدماتی نظیر پوشش واکسیناسیون کاهش یافته بود که این موضوع با تمهیدات اندیشیده شده به سطح قابل قبول خود بازگشت.

وی با اشاره به اینکه هر ۵۰ هزار نفر تحت پوشش یک مرکز جامع خدمات سلامت هستند، اظهار کرد: تمام بیماران کرونایی ویزیت رایگان شدند و داروی کلروکین را به شکل رایگان دریافت کردند.

وی اقدام مهم دیگر این مجموعه را ثبت اطلاعات تمام بیماران در کال سنتر دانشگاه خواند و ادامه داد: تمامی اطلاعات در پرتابل‌های مربوطه قید می‌شوند و همان روز اطلاعات به طور موثق در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه قرار می‌گرفت. اطلاعات همچنین در کارتابل مراقب سلامت این بیمار هم قرار می گرفت و پیگیری بیمار و اطرافیانش آغاز می‌شد.

ادامه دارد…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.