ویندوزی‌ها ابزارهای امنیتی غیرمایکروسافتی را ترجیح می‌دهند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

ابزار امنیتی Microsoft s Security Essentials در حوزه نرم‌افزارهای ضدویروس محبوبیت فراوانی نزد کاربران جهانی دارد، اما بررسی‌های تازه نشان داده است که نسخه ویژه این ابزار برای سیستم‌عامل ویندوز ۸ موسوم به Defender جای خود را به ابزارهای امنیتی تولید شده توسط دیگر شرکت‌های نرم‌افزاری داده است. 
 
 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی pcworld، شرکت تولیدکننده ابزارهای امنیتی OPSWAT که پیش‌تر بر اساس ابزار خود موسوم به AppRemover تحلیل‌هایی را در بازار نرم‌افزارهای امنیتی انجام داده بود، هم‌اکنون این بررسی را به واسطه ابزار Security Score که در ماه ژوئن عرضه شد انجام داده است. 
این شرکت امنیتی نتایج بررسی‌های تازه خود را در سه بخش محبوب‌ترین تولیدکنندگان ابزارهای امنیتی، محبوب‌ترین ابزارهای شخصی امنیتی و همچنین محبوب‌ترین ابزارهای امنیتی با قابلیت ارسال گزارش در آن واحد منتشر کرده است. 
این بررسی نشان داد که ابزار Microsoft s Security Essentials به عنوان سیستم استاندارد ضدویروس ویندوز و همچنین Windows Defender به عنوان نسخه به‌روز شده برای سیستم‌عامل ویندوز ۸ رتبه اول لیست محبوب‌ترین ابزارهای امنیتی ویندوزی را از آن خود کرده‌اند و در مجموع ۸. ۲۵ درصد از این بازار را در اختیار دارند. این در حالی است که ابزار امنیتی Avast Software نیز ۶. ۲۳ درصد از این بازار را در دست گرفته است. 
دیگر شرکت‌های تولیدکننده ابزارهای امنیتی از جمله AVG، Symantec، Eset، Avira و Kaspersky نیز سهمی کمتر از ۱۰ درصد دارند. 
در بخش محصولات شخصی ابزار Free Antivirus ساخت شرکت Avast با ۵. ۱۹ درصد بیشترین سهم را داشته است که پس از آن MSE با ۳. ۱۸ درصد قرار دارد و Windows Defender که فقط مربوط به سیستم‌عامل ویندوز ۸ می‌شود نیز ۷. ۷ درصد از این بازار امنیتی را در اختیار گرفته است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.