ویندوز ۸ : جستجو و نصب برنامه ها از فروشگاه ویندوز

gooya it saeed najaran 2

در مقاله های قبلی به آموزش و ترفندهای ویندوز ۸ اشاره و همچنین چند نرم افزار کاربردی و تعدادی برنامه برای سفارشی کردن محیط مترو معرفی کرده ایم. به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت و همچنین استفاده کاربران از نسخه Release Preview کمی آهسته تر به معرفی ترفندها و مهم تر از آن نرم افزار های ویندوز ۸ پرداخته ایم. وقتی به نظرات دوستان در مطلب ۲۰ ویژگی برتر در ویندوز ۸ و یا مقاله ۵ قلب دوست داشتنی و ۵ خنجر نفرت انگیز نگاه می کنیم در می یابیم که بسیاری از کاربران بدون استفاده از ویژگی های ویندوز ۸ و بدون نصب نرم افزار های مخصوص این سیستم عامل انتقاد و یا از آن طرفداری می کنند. دلیل آن بیشتر به خاطر محدودیتی است که در نسخه پیش نمایش و کرک نشده ویندوز ۸ و همینطور استفاده از کرک های دارای تاریخ انقضاء به وجود آمده است.

البته حق دارید , بسیاری از برنامه ها و حتی تنظیمات در دسترس نیستند. همینطور که اشاره کردم ما نیز بحث های مربوط به این سیستم عامل را آهسته تر پیش برده ایم تا کاربران فرصت مهاجرت به این سیستم عامل (Windows 8) و یا دریافت نسخه کامل تر آن را داشته باشند. اما قصد داریم کمی سرعت کار را افزایش دهیم و بحث های مانند آموزش و معرفی نرم افزار را برای ویندوز ۸ را بیشتر ارایه بدهیم. نگران نباشید اگر باز هم مشکل محدودیت دسترسی دارید می توانید بعدا به این مطالب در بخش آموزش و مقالات مجله گویا آی تی رجوع کنید.

برای بهره بردن از مطالب آینده در مورد نرم افزارها که باید از Windows store دانلود و نصب شود , این مقاله را در مورد نحوه جستجو و نصب برنامه ها از فروشگاه ویندوز آماده کرده ام.

windows-store

فروشگاه ویندوز مایکروسافت با بیش از ۱۵۰۰ اپلیکیشن در حال گسترش و ارائه برنامه جدید و به تازگی ساخته شده برای ویندوز ۸ است. برای دریافت مجموعه خوبی از برنامه ها ما باید نحوه جستجو در این فروشگاه بزرگ را بدانیم.

چگونه جستجو یک برنامه در فروشگاه ویندوز ۸:

در صفحه شروع بر روی “Store” کلیک نمایید سپس به فروشگاه ویندوز Windows 8 store که در آن صدها برنامه وجود دارد منتقل می شوید.

Search-An-App-In-Windows-8

کلید میانبر Windows+Q را فشار دهید تا پنل جستجو بر روی صفحه ظاهر شود.

Search-An-App-In-Windows-81

این پنل جستجو همانند گوگل می ماند هر چی در آن بنویسید ناامیدتان نمی کند. اما ما فقط با برنامه ها (Apps) سر و کار داریم. می توانید با کلیک بر روی “Store” نتایج جستجو را محدود کنید.

در حال حاضر، با تایپ نام هر برنامه به سرعت جستجو آغاز می شود و خوشبختانه دیگر برنامه ها ویندوز ۸ در صورتی که با کلمه کلیدی وارد شده هم خوانی داشته باشند به سرعت نمایش می یابند.

Search-An-App-In-Windows-82

خیلی سریع میتوانید برنامه مورد علاقه تان را در یک لحظه بعد مشاهئه کنید.

Search-An-App-In-Windows-83

قسمت خوب این است که شما میتوانید نتایج جستجو را محدود تر و بر اساس طبقه بندی از قبیل بازی ها، برنامه شبکه اجتماعی، موسیقی و ویدئو، کتاب های مرجع، سلامتی و تناسب اندام،و… به صورت قیمت ارزان و یا رایگان قرار بدهید. همچنین امکان مرتب سازی بر اساس جدیدتر بودن, امتیاز, رتبه و مانند آن وجود دارد.

چگونه نصب برنامه در ویندوز ۸

نرم افزار های شگفت انگیزی در فروشگاه مایکروسافت وجود دارد. حتما تا به حال چند انتخاب داشته اید. حالا میخواهیم نصب برنامه ها را انجام دهیم. نصب برنامه ها Windows store بسیار آسان و به صورت گام به گام (step-by-step) است.

در صفحه شروع بر روی “Store” کلیک نمایید.

windows8store_thumb1

به سرعت شماوارد فروشگاه ویندوز میشود. شما با نحوه جستجو برنامه ها آشنا شدید , پس به راحتی متوانید برنامه خود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی عکس هر برنامه وارد مرحله نصب و همچنین ارایه اطلاعات در مورد برنامه موردن نظر می شوید. برای نمونه من بازی طناب را ببر “Cut The Rope” را انتخاب میکنم.

windows8store001_thumb1

پس از کلیک به صفحه دانلود منتقل می شود. در اینجا بر روی نصب “Install” کلیک کنید.

windows8store002_thumb1

بله …تمام است. تنها کار بازگشت به صفحه شروع (start screen) است و می بینید برنامه با موفقیت نصب شده است و با یک کلیک به سرعت به آن دسترسی دارید.

میتوانید دیگر مقالات ویندوز ۸ را در اینجا مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

  • Multimedia 8 جایگزینی قدرتمند به جای Windows 8 Media Player
  • ویندوز ۸ : چگونه سفارشی کردن Charms Bar
  • چگونه می‌توان در نرم ‌افزارهای ویندوز ۸ جست و جو کرد؟
  • ویندوز ۸ : میانبری برای دیدن همه برنامها
  • نقد و بررسی کیبورد جدید ماکروسافت Sculpt

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.