وینگادا چگونه مربی تیم ملی شد؟

۰۶خردادماه،

نلو وینگادا امروز در حالی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش معرفی شد که تقریبا هیچ کس انتظار چنین تصمیمی را از سوی کادر فنی تیم ملی و شخص کی‌روش نداشت اما در اینجا نگاهی داریم به جزئیات حضور وینگادا در کادر فنی تیم ملی و حضور او روی نیمکت ایران در سه بازی حساس پیش رو در بازی‌های مقدماتی جام جهانی.

نلو وینگادا در بازی با قطر هدایت تیم ملی فوتبال ایران را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، نلو وینگادا امروز در حالی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش معرفی شد که تقریبا هیچ کس انتظار چنین تصمیمی را از سوی کادر فنی تیم ملی و شخص کی‌روش نداشت اما در اینجا نگاهی داریم به جزئیات حضور وینگادا در کادر فنی تیم ملی و حضور او روی نیمکت ایران در سه بازی حساس پیش رو در بازی‌های مقدماتی جام جهانی.

۱- از چند روز پیش مسئولان فدراسیون فوتبال با ارسال نامه به AFC برای صدور کارت مربی‌گری وینگادا درخواست کرده بودند تا این مربی مشکلی برای حضور روی نیمکت ایران نداشته باشد. کارلوس کی‌روش طبق رای فیفا پس از اخراج در بازی ایران مقابل کره جنوبی دو جلسه از همراهی تیم ملی محروم شد که دیدار با قطر دومین بازی‌ای است که نفر شماره یک نیمکت تیم ملی نمی‌تواند ملی‌پوشان را همراهی کند.

۲- انتخاب وینگادا به نوعی یک انتخاب هوشمندانه برای بازی‌های پیش روی ایران است. تیم ملی باید در سه بازی آینده خود به مصاف دو تیم عربی برود و با توجه به شناختی که وینگادای پرتغالی از این تیم‌ها دارد، کی‌روش تصمیم جالبی برای استفاده از این مربی گرفته است. وینگادا در سال ۱۹۹۶ یک سال سرمربی تیم ملی عربستان بود. او ۲۰۰۴ – ۲۰۰۳ هدایت الزمالک مصر و یک سال بعد از آن هم هدایت تیم امید این کشور را در دست داشت. وینگادا همچنین از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ سرمربی تیم ملی اردن بود و در همان سال ۲۰۰۹ برای یک نیم فصل به پرسپولیس به آمد. نکته جالب اینجاست که وینگادا علاوه بر شناختش از تیم‌های عربی اطلاعات خوبی از فوتبال شرق آسیا هم دارد چرا که از سال ۲۰۱۰ تاکنون در دو تیم اف سی سئول کره جنوبی و دالیان شیده چین به عنوان سرمربی فعالیت می‌کرده است.

۳- موضوع دیگری که قابل توجه است صحبت‌های معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس دربارهٔ وینگادا است که هفته قبل در گفت‌وگو با ایسنا اشاره کرده بود وینگادا برای دریافت باقی طلب خود از پرسپولیس به دوحه می‌آید. به هر حال غیر منطقی نیست اگر همه این اتفاقات را به هم مربوط بدانیم.

۴- وینگادا زمانی که هدایت عربستان را در جام ملت‌های ۹۶ بر عهده داشت، پس از شکست ۳ بر صفر مقابل ایران در دور گروهی به شدت استعداد ناب بازیکنان ایرانی را ستایش کرده و آرزو کرده بود روزی بتواند مربی چنین ستاره‌هایی باشد. با توجه به همه این مسائل و اگر تجربه نه چندان موفق وینگادا در دوره کوتاه حضورش در پرسپولیس را نادیده بگیریم می‌توان به مفید بودن این مربی در سه بازی آینده تیم ملی خوش‌بین بود.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.