ویژه برنامه‌های دانشگاه بوعلی همدان برای ارتقای سطح کیفی

۱۶م دیماه ،

486.gif

رییس دانشگاه بوعلی همدان در توضیح برنامه‌های این دانشگاه برای ارتقای سطح کیفی، توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی را همچنان از اولویت‌های اصلی دانشگاه خواند.

دکتر محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: اعتقاد داریم رشد علم و فناوری و ارتقای شاخصه‌های آن در دانشگاه با حضور دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان دکتری محقق می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی برای تقویت ارتباط با صنعت انجام شده است تا با انجام پروژه‌های مورد نیاز کشور در جهت خدمت به جامعه حرکت کنیم. همچنین تلاش شده است اعضای هیات علمی بتوانند از طریق ارتباطات خارج از دانشگاه، آزمایشگاه‌های خود را مجهز کنند.

رییس دانشگاه بوعلی همدان با اشاره به دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه، اظهار داشت: در این دفتر از طرح‌ها و ابداعات دانشجویان استعداد درخشان و نوآوری‌های آنان حمایت می‌شود.

وی همچنین از تصمیم این دانشگاه برای کاهش پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: قصد داریم پذیرش دانشجو در این مقطع در دانشگاه‌های اقماری از جمله تویسرکان باشد و بیشتر به حوزه تحصیلات تکمیلی پرداخته شود.

زلفی گل همچنین در ادامه به منابع انسانی دانشگاه بوعلی همدان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آمایش نیروی انسانی مطرح است تا با بازآرایی آنان خدمت‌رسانی بهتری انجام شود.

رییس دانشگاه بوعلی همدان با اشاره به اهمیت بحث‌های فرهنگی تصریح کرد: برای دانشجویان مقاطع دکتری و ارشد کارگاه‌های آشنایی با موازین فرهنگی برگزار می‌شود تا در صورت پذیرش آنان به عنوان اعضای هیات علمی از نگرش فرهنگی نیز برخوردار باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه‌ بوعلی سینا برای ارتقا در بستر علمی، گفت: برای رسیدن به این هدف تلاش شد تا در آیین‌نامه و مرتبه اعضای هیات علمی بازنگری شود. همچنین طرح‌های تشویقی و ترغیبی برای چاپ مقاله و کتاب در نظر گرفته شده است.

زلفی‌گل با اشاره به سند راهبردی ۲۰ ساله این دانشگاه، تصریح کرد: در این سند در زمینه رشته‌های مورد نیاز، تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی و مسائل پژوهشی پرداخته شده است که برای تصویب هیات امنا دانشگاه فرستاده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.