” ویژه برنامه کودک و طبیعت “

مسئول نظارت بر فضای سبز مجموعه سعدآباد از برگزاری ویژه برنامه ای با عنوان “کودک و طبیعت “در روز جمعه ۲۱ مهر ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛ معصومه رضوانفر با اشاره به هفته ملی کودک و نامگذاری روز جمعه ۲۱ مهر ماه با عنوان “کودک ،طبیعت و میراث فرهنگی”، گفت : به همین مناسبت برنامه ای مفرح و متنوع برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده تا با طبیعت زیبای سعدآباد و همچنین گونه های گیاهی و جانوری این مجموعه وسیع آشنا شوند.
مسئول نظارت بر فضای سبز سعدآباد، ادامه داد: باغ موزه سعدآباد با پوشش گیاهی متنوع ، پناهگاه زیستی بسیاری از پرندگان و جانوران می باشد و جاذبه های طبیعی بسیاری برای بازدیدکنندگان دارد.
وی افزود: برخی از حیوانات و پرندگان نظیر طوطی ،مرغ مینا ،کبوتر ،سنجاب ،و روباه به طور طبیعی در باغ موزه سعدآباد وجود دارند که توجه بسیاری از دوستداران طبیعت به ویژه کودکان را به خود جلب می کند.
رضوان فر اضافه کرد: ویژه برنامه ” کودک و طبیعت ” با همکاری کمیته محیط زیست مرکز رشد و توسعه خرد ورز در فضای باز مجاور کاخ ملت سعدآباد برگزار می گردد و طی آن انواع مختلف پرندگان و جوندگان و… به نمایش گذاشته می شوند.
ناظر فضای سبز مجموعه سعدآباد با تأکید بر ضرورت آموزش در زمینه آشنایی و نحوه حفاظت و نگهداری از محیط زیست برای کودکان ،توضیح داد: طی این برنامه کودکان از نزدیک انواع حیوانات را لمس کرده و رفتار با طبیعت و حیوانات و اهمیت تنوع زیستی را می آموزند که این امر بعنوان شیوه کمک آموزش عملی ،موجب یادگیری بهتر دروس تئوری علوم تجربی و تأثیر گذاری این علم از طریق لمس حیوانات می باشد.
وی اظهار امیدواری کرد: این گونه برنامه ها با آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان نسبت به حیات وحش و زیستگاه های آن ،می تواند سر آغازی جهت آماده سازی آنان به عنوان دوستداران و حافظان طبیعت کشور در آینده باشند.
خاطر نشان می شود: این برنامه همراه با مسابقه نقاشی از طبیعت و اهدای جایزه به نفرات برتر خواهد بود.
گفتنی است مجموعه سعدآباد در روز جمعه ۲۱ مهر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ بصورت رایگان پذیرای کودکان به همراه خانواده ها و یا مهد کودک ها و یا دانش آموزان مقطع ابتدایی به طور گروهی از طریق مدارس می باشد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.