ویژگی جدیدترین دستاوردهای ارتش +تصاویر

جدیدترین خودرو تاکتیکی ۲٫۵ تنی ۴ در ۴ «نینوا» و تفنگ تک تیرانداز ۱۴٫۵ میلی متری که توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده، صبح امروز با حضور امیر پوردستان فرمانده این نیرو رونمایی شد.

تفنگ تک تیرانداز «شاهر» با ۳ هزار متر برد موثر و ۴ هزار متر برد مفید قابلیت درگیری و انهدام انواع سنگرهای بتونی، خودروهای زرهی، بالگرد و نقاط تجمع نفرات دشمن را دارد.

به گزارش فارس، جدیدترین خودرو تاکتیکی ۲٫۵ تنی ۴ در ۴ «نینوا» و تفنگ تک تیرانداز ۱۴٫۵ میلی متری که توسط سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده، صبح امروز با حضور امیر پوردستان فرمانده این نیرو رونمایی شد.

* ویژگی‌های تفنگ تک تیرانداز «شاهر»

این تفنگ با کالیبر ۱۴٫۵ میلیمتر و وزن ۲۲ کیلوگرم و طول ۱۸۵ سانتی متر، ۳ هزار متر برد موثر و ۴ هزار متر برد مفید دارد.

جدیدترین تفنگ تک‌تیرانداز ارتش برای استفاده مطلوب به ۳ نفر نیاز دارد.

از قابلیت‌های این تفنگ درگیری و انهدام انواع سنگرهای بتونی، خودروهای زرهی، بالگرد و نقاط تجمع نفرات دشمن است.

این سلاح بر مبنای نیازهای تاکتیکی روز نزاجا به صورت کاملا بومی طراحی و ساخته شده و قابلیت درگیری در عمق را شدیدا افزایش داده است.

همچنین این اسلحه دقت اصابت را بالا برده و اثربخشی در انهدام اهداف را به صورت چشمگیری مضاعف می‌کند.

* ویژگی‌های خودرو تاکتیکی ۲٫۵ تنی ۴ در ۴ «نینوا»

این خودرو با طول ۷ متر، عرض ۲٫۵ متر و ارتفاع ۲٫۸ متر و با قدرت موتور ۲۴۰ اسب بخار ظرفیت حمل ۵ تن بار در جاده و ۲٫۵ تن بار در کلیه شرایط تاکتیکی در زمین‌های ذوعارضه، قابلیت عبور شیب ارضی ۳۰ درصد و عبور شیب طولی ۶۰ درصد را دارد.

خودرو نینوا به صورت کاملا بومی بر اساس نیازهای تاکتیکی نزاجا و شرایط اقلیمی کشور طراحی و ساخته شده و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری صنعتی تولید شده و  کلیه قطعات خودرو به صورت کامل ساخت داخل است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.