ویژگی های اندروید ۵

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

به گزارش افکارنیوز مدیران اندروید گوگل که پیش از این با نامگذاری‌هایشان بر نسخه‌های مختلف اندروید، علاقه خود را به شیرینی‌جات اثبات کرده بودند ‌سال گذشته گفته بودند احتمالا برای نامگذاری اندروید جدید از اسم یک شیرینی لیمویی بهره‌گیری می‌کنند. چیزی مثل کیک لیمویی اما گوگل به تازگی اندروید جدید را آب‌نبات چوبی معرفی کرده است. کارشناسانی که آب‌نبات چوبی را تست و بررسی کرده‌اند می‌گویند اندروید جدید دو ویژگی برتر نسبت به سایر سیستم‌های عامل موبایل دارد.

این دو ویژگی برتر شامل ارتقای قابل توجه امنیت اندروید ۵ و قابلیت صرفه‌جویی در انرژی باتری است. سیستم عامل آب‌نبات چوبی با برخورداری از قفل هوشمند تنها سیستم عامل موبایل است که می‌تواند به سایر گوشی‌های هوشمند، تبلت، گجت‌ها و حتی خودروهای دارای بلوتوث متصل شود و دستگاه را از آلودگی به ویروس‌ها ایمن نگه دارد.

علاوه بر این اندروید ۵ با غیرفعال کردن گزینه‌های غیرضروری و کمتر قابل استفاده گوشی، انرژی باتری را تا ٩٠ دقیقه بیشتر از سایر سیستم‌های عامل حفظ می‌کند. علاوه بر این اندروید ۵ برتری‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به ios یعنی سیستم عامل اپل دارد که در ادامه به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

کسی نمی‌تواند تنظیمات گوشی‌تان را به هم بریزد

یکی از تفاوت‌های اصلی اندروید ۵ و ios این است که اپل در سیستم عامل خود به شدت به شخصی بودن گوشی‌های تلفن‌همراه اعتقاد دارد و به این اعتقادش در طراحی سیستم عامل ios پایبند بوده است.

این درحالی است که گوگل معتقد است گوشی یک فرد می‌تواند یک دارایی خانوادگی باشد و ممکن است توسط سایر اعضای خانواده و به‌ویژه کودکان مورد استفاده قرار گیرد بنابراین در اندروید ۵ با طراحی گزینه مهمان، امکانی ایجاد کرده است که سایر اعضای خانواده و به‌ویژه کودکان بتوانند از گوشی کاربر استفاده کنند بی‌آن‌که قادر باشند هیچ‌کدام از تنظیماتش را تغییر دهند یا اشتباهی داده‌ای را برای لیست گوشی کاربر ارسال کنند.

با چهره‌نگاری قفل‌گشایی کنید

قفل هوشمند که در سایر سیستم‌های عامل به رمز عددی یا رسم پترن محدود می‌شود در اندروید آب‌نبات چوبی ۵ مکانیزم جالب و متفاوت برای آن طراحی شده است ازجمله این‌که با اندروید جدید می‌توانید عکستان را به حافظه گوشی بسپارید و قفل گوشی با شناسایی چهره کاربر خود باز شود.

اشتراک‌گذاری متفاوت فایل‌ها با کامپیوتر

نحوه اشتراک‌گذاری اطلاعات گوشی با کامپیوتر در اندروید ۵ تفاوت اساسی با سایر سیستم‌های عامل دارد. در سایر سیستم‌های عامل وقتی دستگاه اندرویدی به کامپیوتر متصل می‌شود کامپیوتر آن را به‌عنوان یک دوربین شناسایی می‌کند و اطلاعات را به صورت پوشه‌ای از عکس نشان می‌دهد اما در اندروید ۵ اطلاعات منتقل‌شده به سیستم را می‌توان همانند فرمت اصلی آنها و شبیه به فلش مموری مشاهده کرد.

برنامه‌هایتان را مخفی کنید

در اندروید ۵ ویژگی منحصربه‌فردی گنجانده شده است که ios از آن بی‌بهره است. در اندروید ۵ علاوه بر آن‌که می‌توانید برنامه‌ها را با نسخه‌های جدید به راحتی جایگزین کنید قادرید برنامه‌های اختصاصی داشته باشید. این به آن معناست که می‌توانید تعدادی از برنامه‌های گوشی‌تان را مخفی کنید و تنها خودتان از آن استفاده کنید.

انتقال فایل با سیستم کیف پول!

قابلیت NFC که در سایر سیستم‌های عامل برای کیف پول الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها می‌تواند به انتقال وجه از کارت یا کیف شما به دستگاه‌های کارتخوان بپردازد در اندروید ۵ قادر است فایل‌های متنی و عکسی و فیلم‌هایتان را نیز جابه‌جا کند.

از هر فروشگاه نرم‌افزاری که می‌خواهید خرید کنید

در ios برای خرید یا دریافت برنامه‌ها تنها می‌توانید به اپل استور مراجعه کنید اما اندروید ۵ می‌تواند به راحتی از هر فروشگاه نرم‌افزاری خرید کند.

عکسبرداری حرفه‌ای

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب و منحصربه‌فرد اندروید ۵ ویژگی عکسبرداری پیشرفته است. شما با این نسخه از اندروید می‌توانید با فرمت‌های خام RAW و YUY عکس‌های باکیفیت‌تر بگیرید و تنظیمات دوربینتان مانند سنسور و لنزها و فلش همچنین نویز عکس را کنترل کنید.

درواقع اندروید ۵ برخلاف سایر سیستم‌های عامل می‌تواند عکس‌های باکیفیت‌تر و قابل ویرایش در اختیارتان بگذارد. در اندروید ۵ همچنین می‌توانید تصاویر باکیفیت ۴K را تماشا کنید که در سیستم عامل IOS این ویژگی وجود ندارد.

کدام گوشی‌ها با اندروید ۵ عرضه می‌شوند؟

علاوه بر گوشی‌های گوگل که از اندروید ۵ پشتیبانی می‌کنند کمپانی‌های دیگری مانند موتورولا و سونی اعلام کرده‌اند تعدادی از محصولات خود را با اندروید ۵ عرضه می‌کنند.

سونی که گوشی‌های سری Z خود را با اندروید ۵ عرضه خواهد کرد و موتورولا گوشی‌هایی مانند droid maxx، droid ultra، MOTO E، MOTO G، MOTO X و droid MINI را در لیست گوشی‌هایی با قابلیت دریافت اندروید ۵ قرار داده است.

کمپانی سامسونگ اما، هنوز لیست خود را منتشر نکرده است اما با قرار دادن تصاویری از گلکسی اس ۵ با رابط آب‌نبات چوبی تلویحا اعلام کرده است که این گوشی در لیست اندروید نسخه ۵ خواهد بود.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.