و بلاخر احیای دریاچه ارومیه با ۶۰۲ میلیارد

 

فارس نوشت، علی‌اکبر آقایی بعد از ظهر امروز در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری سلماس، اظهار امیدواری کرد روند جذب این اعتبار هر چه زودتر انجام شود.

وی افزود: مجلس و دولت توجه ویژه به دریاچه ارومیه دارند و اقداماتی برای احیای این دریاچه در دست انجام است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی از بازگشایی بازارچه مرزی کوزه‌رش این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

آقایی گفت: هیئت دولت در جلسه اخیر خود بازارچه کوزه‌رش سلماس را به عنوان بازارچه فعال منظور کرده و این مصوبه به زودی برای اجرا به استانداری آذربایجان غربی ابلاغ می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: راه دسترسی به این بازارچه ۱۰ کیلومتر بوده که هشت کیلومتر آن با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال زیرسازی و آسفالت شده و برای دو کیلومتر دیگر آن نیز ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

آقایی یادآورشد: بازگشایی بازارچه کوزه‌رش سلماس آرزوی دیرینه مردم منطقه بوده و با بازگشایی آن سیمای اقتصاد منطقه بویژه مرزنشینان متحول می‌شود.

فرماندار سلماس هم در این جلسه گفت: از محل ایجاد مشاغل خانگی در سلماس ۲۰۹۲ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۱۰۱۱ نفر مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مرتضی نظری سهم سلماس از بابت اشتغال در سامانه رصد را ۵۴۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکنون به اشتغال ۵ هزار و ۶۲۷ نفر اقدام کرده‌اند و این قابل تقدیر است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.