یادمان میرزا علی قلی خویی در نمایشگاه “چاپ گروهی”

۰۷م آذر ،

آیدین خانکشی پور (گرداننده نمایشگاه چاپ گروهی) در گفتگو با خبرنگار حوزه  تجسمی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: نمایشگاه “چاپ گروهی” در حوزه تکنیکی چاپ دستی برنامه ریزی شده و از هنرمندان و تصویرگران به نام کشور نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت به عمل آمده تا تجربیات خود را در این زمینه،‌در اختیار دیگران بگذارند.
وی با اشاره به تعداد هنرمندانی که آثار آنها در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: از ۲۵ هنرمند به نام کشورمان دعوت شده تا آثار خود را در این نمایشگاه در معرض دید سایرین بگذارند و هم چنین نمایشگاه چاپ گروهی در گالری آریا، دایر می‌شود.

*یادمان میرزا علی قلی خویی در این نمایشگاه

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه “چاپ گروهی”، یادمانی از میرزا علی قلی خویی برگزار می‌شود، تصریح کرد: میرزا علی قلی خویی تصویر ساز عصر قاجار بوده است و برای یادمان این هنرمند، شبهایی “از هزار و یک شب” را که وی تصویرسازی کرده به صورت تصویر سازی مجدد در این نمایشگاه ارائه می‌کنیم.

*حضور اصل یک تصویر عصر قاجار در این نمایشگاه

وی هم چنین ادامه داد: اصل یک تصویر از عصر قاجار که امضای میرزا علی قلی خویی بر آن نقش بسته را نیز به امانت گرفته‌ایم و در این تصویر این نمایشگاه حضور دارد.

*هنرمندان حاضر در نمایشگاه چاپ گروهی

وی افزود: رضا بانکی، حسین ماهر، احمد وکیلی، الهه مقدمی، رضا هدایت، مریم ابطحی، عاطفه جرنده‌ای، افشین چیذری، مهدی درویشی، آرزو رمضان جماعت، پری زنگنه، همایون سعیدی، شاهرخ شاهین فر، امیر طباطبایی، مریم طباطبایی، شهره عدالت، مسعود غفاری، نریمان فرخی، شکوفه فلاح، امیر کبیر نژاد، نادیا مقدم،‌المیرا میرمیزان، آرش میرهادی، آنالی وکیلی، آیدین خانکشی پور و میرزا علی خویی هنرمندانی می باشند که آثارشان در این نمایشگاه دیده می‌شود.

*تفاوت نمایشگاه چاپ گروهی با سایر نمایشگاهها

وی با اشاره به تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاهها تصریح کرد: علاوه بر اینکه این نمایشگاه از لحاظ تکنیکی برتر است، از ایده مدیریتی نیز پیروی می کند.
وی در ادامه افزود: در واقع هدف اصلی ما از انجام این کار هنری تشکیل نمایشگاهی بود که حلقه اتصال آثار آن ایده باشد.

*بهره گیری از ادبیات و متن هزار و یک شب

وی همچنین اظهار داشت: به دلیل تفاوت‌های این نمایشگاه از ادبیات و متن “هزار و یک شب” نیز در آثارمان استفاده کرده‌ایم و هر کدام از هنرمندان، دو شب از شب‌های هزار و یک شب را تصویر سازی کرده‌اند.

*هنرمند فعال عصر چاپ سنگی

وی با اشاره به این که میرزا علی قلی خویی از هنرمندان “عصر چاپ سنگی” به شمار می‌رود، اظهار داشت: میرزا علی قلی خویی که آثار وی توسط هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، تصویرسازی شده از هنرمندان فعالی است که در عصر قاجار در عرصه چاپ سنگی فعالیت می‌کرده است.
وی ادامه داد: در واقع ۵۱ شب از “هزار و یک شب” تصویر سازی شده و در این نمایشگاه در معرض دید گذاشته می‌شود.

*زمان افتتاح و مکان برگزاری نمایشگاه چاپ گروهی

وی تصریح کرد: نمایشگاه چاپ گروهی، پنج شنبه نهم آذر ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آریا افتتاح می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: گالری آریا در خیابان ولیعصر، بالاتر از شهید بهشتی، کوچه زرین پلاک ۱۰ قرار دارد و این نمایشگاه به مدت ۱۲ روز و هر روز ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان خواهد بود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.