یاوری: کی‌روش باید از بازیکنان روز استفاده کند

   محمود یاوری در مورد دیدار روز جمعه با استقلال، اظهار داشت: اکنون زود است که بخواهم در مورد استقلال حرف بزنم و هر چه بگویم دستم رو می‌شود، بنابراین فقط در مورد تیم خودم حرف می‌زنم. بازیکنان ما در شرایط خوب و مناسبی قرار دارند و با انگیزه تمرین می‌کنند و امیدوارم روند مثبت تیم فجر همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: من و روانشناس تیم برای بازیکنان صحبت کرده‌ایم و بازیکنان با اشتیاق و با انگیزه هستند. من از سال ۱۳۷۴ از پزشک روانشناس و پزشک تغذیه استفاده می‌کنم. حتی با ۲ استاد دانشگاه همکاری داشته‌ام. فوتبال کار گروهی است و باید علم نرم افزاری و سخت افزاری هم به آن وارد شود.

یاوری با اشاره به تلاش مدیرعامل باشگاه برای حل مشکلات مالی فجرسپاسی عنوان کرد: از مسئولان استان فارس و به ویژه استاندار انتظار دارم که به وعده‌هایی که به مدیرعامل باشگاه فجر مبنی بر حمایت مالی از تیم داده بودند عمل کنند. تصور هم نکنند با یک برد و یا یک مساوی کار تیم فجر تمام است. این تیم باید حمایت شود. از استاندار می‌خواهم که به وعده‌هایش در مورد تیم فجر عمل کند.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی در مورد وضعیت تیم ملی و سرمربیگری کی‌روش در این تیم، گفت: من به کی‌روش توصیه می‌کنم که با دید وسیع‌تری لیگ برتر را نظاره کند. رضا حقیقی در اردوها و بازی‌های تدارکاتی ابتدایی تیم ملی حضور داشت اما بعد ازآن این بچه را آنقدر دنبال گذرنامه و روادید فرستادند که اذیت شد. حقیقی در بازی با سپاهان از نظر روحی و روانی گیج بود و مدام به تیم ملی فکر می‌کرد شاید یکی از دلایل شکست ما برابر سپاهان همین موضوع بود.

وی ادامه داد: من با حقیقی صحبت کردم و به او گفتم در حال حاضر به تیم ملی فکر نکند و فقط به باشگاه فجر توجه داشته باشد. البته حقیقی می‌تواند بسیاری از مشکلات خط میانی تیم ملی را حل کند. کی‌روش اگر به لیگ برتر توجه بیشتری نشان دهد می‌تواند بازیکنان روز را به تیم ملی دعوت کند. فوتبال ورزش روز است و باید از بازیکن روز استفاده کرد. بازیکنان روز برای تیم ملی کارسازند. از تیم فجر محمد مهدی نظری، عباس محمدرضایی و حقیقی می‌توانند به تیم ملی دعوت شوند.

وی تاکید کرد: لیگ برتر ایران لیگ پویا و بازیکن ساز و پدیده‌سازی است که این پدیده‌ها می‌توانند به تیم ملی اضافه شوند.

یاوری در مورد اینکه مایلی‌کهن گفته با کی‌روش ۹۹ درصد به جام جهانی نمی‌رویم، گفت: من به نظر همه احترام می‌گذارم و با نظر دیگران هم کاری ندارم. بعد از ۴۳ سال مربیگری می‌گویم که فوتبال ایران فراتر از آسیاست و می‌توانیم به جام جهانی برویم. البته کی‌روش هم باید از مشاوران قدرتمند‌تری استفاده کند و او باید از مشاورین اصلح استفاده کند. مشاورینی که به این طرف و آن طرف وابسته نباشند و تیم ملی ایران را دوست داشته باشند و بتوانند به کی‌روش کمک کنند نه اینکه کی‌روش به آنها کمک کند. تیم ملی در لبنان نشان داد خیلی سنگین است.

وی در مورد اینکه بهتر نیست کی‌روش از دستیاران ایرانی قدرتمند‌تری استفاده کند، گفت: کادر فنی را خود سرمربی انتخاب می‌کند اما مشاور می‌تواند خیلی به کی‌روش کمک کند. سرمربی افرادی را برای دستیاری انتخاب می‌کند که به آنها اعتماد دارد. مشاورانی مثل حاج‌رضایی و جلالی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. مشاور به داخل زمین نمی‌آید اما می‌تواند مشاوره‌های خوبی به سرمربی بدهد. کی‌روش هم می‌تواند این نظریات را بشنود و از آنها استفاده کند یا اینکه آنها را به کار نگیرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.