یعقوب صدیق جمالی:مذاکرات بین‌المللی برای “خان چوبان” انجام گرفت

مذاکرات با مدیران فستیوال‌های بین‌المللی برای اجرای “خان چوبان” در خارج از کشور به دلیل بی کلام بودن آن و تکیه اثر بر موسیقی انجام گرفت

 یعقوب صدیق جمالی،کارگردان تئاتر در خصوص نمایش “خان چوبان” که در جشنواره تئاتر عروسکی شرکت کرده بود و وضعیت اجرایی در این جشنواره به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:‌خوشبختانه سالن قشقایی،مکان مورد نظر من برای اجرای این نمایش بود و با هماهنگی،این اتفاق افتاد.
وی افزود:در این جشنواره با سه نفر از مدیران فستیوال‌های بین‌المللی مذاکره‌ای برای اجرای این اثر داشتم که در صورت هماهنگی بتوانیم این نمایش را در خارج از کشور اجرا کنیم.
صدیق جمالی با اشاره به این که این اثر بدون کلام است و قابلیت برقراری ارتباط با همه را دارد، بیان کرد:‌این اجرا بدلیل بدون کلام بودن آن در برقراری ارتباط مشکلی ندارد و همچنین مبتنی بر موسیقی است به همین خاطر می‌تواند در هر جا اجرا شود.
این کارگردان،اظهارکرد:جشنواره تئاتر عروسکی از معدود جشنواره‌های جذاب است و من در ۲ دوره گذشته نیز در آن شرکت داشتم.
صدیق جمالی در رابطه با پروژه بزرگی که برای اجرا در تبریز در دست دارد،گفت:این اثر “‌به اقتدای خورشید”‌نام دارد که به مناسبت هفته دفاع مقدس به مدت ۲۰ روز در تبریز اجرا خواهد شد.
وی افزود:این اثر بیش زا ۲۵۰ بازیگر و هنرور دارد و در کل مجموع عوامل به ۶۰۰ نفر می‌رسند.
صدیق جمالی ادامه داد:”به اقتدای خورشید” به سفارش سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی در حال تولید است و با نظارت سازمان بسیج هنرمندان استان آماده می‌شود.
گفتنی است؛صدیق جمالی نمایش “خان چوبان” را در جشنواره چهاردهم تئاتر عروسکی به صحنه برد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.