یک استاد دانشگاه: جوانان برای دفاع از اسلام باید پاسخ سوالات خود را بگیرند

به همت مرکز پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نشستی با موضوع “تقدس‌زدایی از اسلام در رسانه‌های غربی” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله بیچرانلو در این نشست با بیان این‌که «علاوه بر اینکه باید علم رسانه‌‌ها را بالا ببریم در عین حال باید نقش مسجد را در تعاملات اجتماعی احیا کنیم» اظهار کرد: زیرا رسانه ما تا ابد مسجد است.

وی در ادامه با اشاره فیلم توهین‌آمیز اخیر به پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: بیش از دو دهه است که رسانه‌‌های غربی در فضای مجازی بر موضوعی به اسم اسلام تمرکز ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و اگر به مضمون رسانه‌های غربی در این چند دهه دقت کنیم حتی آن‌ها به طور جدی نقشی در شکل‌گیری جنگ‌ها داشته‌اند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آنها با فضاسازی در رسانه‌ها مادامی که هر کشوری به آنها وابسته باشد کاری به آن کشور ندارند، به محض اینکه از فضای آنها خارج شود علیه آن کشور فضاسازی و تصویرسازی می‌کنند.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در قبال این تصویرسازی رسانه‌ای افزود: ما باید فضا را برای جوانان باز کنیم و آنها را با دین آشنا و پاسخگوی سوالات آنها باشیم، اگر آنها با این مباحث آشنا شوند آنگاه می‌توانند از اسلام به نحو احسن دفاع کنند.

وی در ادامه با اشاره به فیلم اخیری که به پیامبر(ص) توهین شده است، گفت: این فیلم یک طرح جدید از کتاب آیات شیطانی است.

وی افزود: آن‌ها نقطه گذار خود را در ۱۱ سپتامبر قرار دادند و می‌خواهند با فضاسازی علیه مسلمانان، حضور خود را در خاورمیانه موجه جلوه دهند.

وی با اشاره به این‌که «آن‌ها می‌خواهند خشونت فرهنگی را ترویج دهند» خاطرنشان کرد:‌ اگر کشور ایران یا دین اسلام از نظر نانوتکنولوژی و یا علوم پزشکی به پیشرفت می‌رسد هیچ کدام از آن‌ها را در رسانه‌های خود منعکس نمی‌کنند و یا اگر هم منعکس می‌کنند بعد نظامی آن را مدنظر قرار می‌دهند نه پیشرفت اسلام را. آنها می‌خواهند بگویند که غرب همواره در حال پیشرفت است و خاورمیانه چیزی برای پیشرفت ندارد و با این حرف‌ها فقط رسانه‌های خود را کلیشه‌ای کرده‌اند و همواره به دنبال تقابل تمدن با اهداف سیاسی هستند.

بیچرانلو درباره هدف از ساخت این فیلم‌ها گفت: در غرب گرایش به سمت اسلام زیاد شده است و آنها می‌خواهند کنجکاوی که مردم آنها نسبت به اسلام پیدا کرده‌اند را از بین ببرند بنابراین تقدس‌زدایی را شروع کرده‌اند. با خود فکر می‌کنند که اگر منشاء را از بین ببرند تمام کارهای خوب را ناپدید می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساده‌انگاری است که ما بگوییم آنها آزادی بیان دارند و دست به یک چنین تقدس‌زدایی زدند. هدف آنها از ساخت این فیلم‌ها این است که از این جریان‌ها به نفع خود استفاده کنند و در طول تاریخ از این جریان‌ها زیاد داشته‌ایم و همواره دست بیگانگان در پشت این کارها بوده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.