یک ایستگاه زودتر پیاده شوید

جام جم آنلاین: ورزش در دوران نوجوانی یک فعالیت ضروری است و می توانند برای داشتن تحرک بیشتر، تا حد امکان مسیر مدرسه را پیاده طی کنند و اگر وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند، یک ایستگاه زودتر پیاده شوند و بقیه راه را پیاده بروند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان مطلب فوق، گفت:‌ لازم است نوجوانان به منظور کنترل وزن در هر وعده غذا، زیاد نخورند و تعداد وعده های غذا را در روز به حدود پنج وعده برسانند و حجم هر وعده را کم کنند همچنین پروتئین های زود جذب و با کیفیت بالا مانند شیر، ماست، پنیر و مرغ یا ماهی مصرف کنند.

وی افزود:‌ استخوان نوجوانان برای رشد نیاز به کلسیم، فسفر، منیزیم و ید دارند و عضلات نیز برای رشد به پروتئین و کربوهیدرات ها نیازمندند بنابراین برای بلند شدن قد و رشد استخوان ها و عضلات مواد غذایی باید حاوی کلسیم، فسفر و پروتئین باشد.

سعیده معانی تصریح کرد: یکی از نگرانی های نوجوانان، اندام نامتناسب است و ساده ترین راه، برنامه ریزی متنوع غذای روزانه بر اساس شش گروه غذایی است و بهتر است در خانه و رستوران غذاهای با کالری کم یا متوسط را انتخاب کنند.

وی اظهارداشت: بسیاری از نوجوانان زمان زیادی را صرف نگاه کردن به تلویزیون، بازی های رایانه ای می کنند که این افراد باید سعی کنند در اکثر روزها ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند و زمان فعالیت های نشستنی را به دو ساعت در روز یا کمتر محدود کنند.

این کارشناس تغذیه به نوجوانان توصیه کرد: برای دریافت کافی پروتئین و سایر مواد مغذی مهم، روزانه باید گروه ها و منابع غذایی مختلف را در برنامه غذایی خود بگنجانند چراکه مقدار و نوع غذاها بر روی قد، رشد و سلامت تاثیر دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.