یک رزمایش و بازتاب‌های گسترده

جام جم آنلاین: به گفته یک فرمانده ارشد ایران رزمایش مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آینده ای نزدیک در کشور برگزار خواهد شد. اعلام خبر برگزاری این رزمایش بزرگ بازتاب‌های گسترده‌ای در رسانه‌های گوناگون منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نیز داشته است.

به گزارش جام جم آنلاین امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء در گفت‌وگو با شبکه پرس تی وی اعلام کرد به دنبال انجام رزمایش های موفقیت آمیزپدافند هوایی تاکتیکی در چند نقطه از کشور در سال گذشته رزمایشی بزرگ ماه آینده در کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: همه سامانه‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه از جمله جنگنده‌ها و موشک‌های پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش بکار گرفته خواهد شد.

ایجاد موقعیت های اضطراری با هدف آماده سازی پرسنل پدافند هوایی برای مدیریت بحران یکی از ابتکارات این رزمایش خواهد بود.

چندی پیش قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی از ساخت بزرگترین پایگاه پدافند هوایی ایران در آباده در جنوب ایران خبر داد. 

پیشتر در ماه مرداد یگان های پدافند هوایی رزمایشی را برگزار کردند که در مدت سه روز یگان های توپخانه ارتش با موفقیت هواپیماهای بدون سرنشین دشمن فرضی را سرنگون کردند.

در سالهای اخیر ایران به موفقیت های چشمگیری در بخش دفاعی دست یافته و در زمینه سامانه های دفاعی و ادوات و سخت افزارهای نظامی به خود کفایی رسیده است.

در رزمایش پیامبر اعظم-۷ که  ماه گذشته برگزار شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موشک های ساخت ایران را بمدت سه روز آزمایش کرد.

ایران کرارا اعلام کرده است که قدرت نظامی آن تهدیدی برای هیچ کشوری نیست و بازدارندگی مبنای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی است.

بازتاب گسترده برگزاری بزرگترین رزمایش پدافند موشکی

رسانه‌های مختلف جهان طی ۲۴ ساعت گذشته در گزارش‌های متعددی به بازتاب اظهارات فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره برگزاری بزرگترین رزمایش دفاع موشکی کشورمان پرداخته‌اند.

به گزارش مهر بخش عربی خبرگزاری رویترز در گزارشی در این باره اعلام کرد؛ یکی از فرماندهان نظامی در ایران از برگزاری بزرگترین رزمایش دفاع موشکی خبر داد.

در این گزارش به اظهارات سردار “فرزاد اسماعیلی” فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره شده که روز گذشته از برگزاری رزمایشی بزرگ با بهره گیری از همه تجهیزات دفاع موشکی طی یک ماه آتی خبر داده بود.

رویترز به بخش‌هایی از اظهارات سردار اسماعیلی نیز توجه ویژه داشته که اعلام کرد: در این رزمایش ارتش و سپاه در کنار هم حضور خواهند داشت. سیستم‌های پیشرفته دفاع موشکی ایران بطور جدی آماده رویارویی با تهدیدات هستند و این سیستمها نسبت به گذشته تقویت شده است.

رویترز در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران طی یکسال اخیر چندین رزمایش برگزار کرده، در ادامه آورده است: اخیراً موج هشدارهای سران اسرائیلی درباره حمله به ایران افزایش پیدا کرده، با این وجود تل آویو با فشارهای بین المللی فزاینده‌ای درباره عدم انجام اقدام نظامی یکجانبه روبروست.

از سوی دیگر، روزنامه القبس کویت امروز در گزارشی رزمایش قریب الوقوع دفاع موشکی ایران را با توجه به حجم تسلیحات موشکی و یگانهای موجود، بزرگترین رزمایش موشکی تاریخ ایران نام نهاده است.

پایگاه خبری العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد؛ سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر دارند در راستای رویارویی با رویدادهای اضطراری رزمایش برگزار کنند. در این گزارش به مشارکت گسترده تجهیزات و تسلیحات موشکی ایران در این رزمایش اشاره شده است.

شبکه خبری الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرد؛ ایران در نظر دارد رزمایش جدیدی را با بهره گیری از همه سیستمهای دفاع موشکی خود طی یک ماه آتی برگزار کند.

روزنامه الحیات چاپ لندن ، الامارات الیوم و پایگاه خبری اونا نیوز، روزنامه العرب، پایگاه خبری باب، یمن پرس، سوریانیوز، روزنامه الدستور اردن، پایگاه اخبار العرب، شبکه تلویزیونی الفیحاء، روزنامه الیوم السابع، روزنامه الان، پایگاه عرب ۴۸، روزنامه القدس و روزنامه الوسط بحرین  نیز در گزارش‌های متعددی به برگزاری قریب الوقوع رزمایش مشترک دفاع موشکی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره داشته اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.