یک طلا و سه برنز در انتظار نمایندگان ایران

جام جم آنلاین: علی محمدزاده نماینده وزن ۵۰ کیلوگرم کشورمان به فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان در آذربایجان راه یافت.

رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان عصر امروز در باکو پایتخت آذربایجان آغاز شد که علی محمدزاده در ۵۰ کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفان به فینال راه یافت.

علی محمدزاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل نماینده قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم شد. وی در این مرحله از سد یاتسنکو از اوکراین گذشت و به نیمه‌نهایی راه یافت. نماینده کشورمان برای حضور در فینال هم در ۲ تایم و با نتیجه ۲ بر یک مقابل لیژاوا از گرجستان پیروز شد و فینالیست شد. محمدزاده برای کسب مدال طلا به مصاف سوزکایف از آذربایجان می‌رود. در این وزن ۱۸ کشتی‌گیر حضور دارند.

در ۵۸ کیلو که ۱۹ کشتی‌گیر حضور دارند سمیر یاوری پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل نماینده مغولستان به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله نیز از سد حسنوف از ازبکستان گذشت و به نیمه‌نهایی رسید، اما در این مرحله در ۳ تایم و با نتیجه ۶ بر یک مقابل گوری‌یف از روسیه مغلوب شد و از حضور در فینال بازماند.

یاوری برای کسب مدال برنز به مصاف برنده دیدار آفریقای جنوبی و گرجستان می‌رود.

در ۶۹ کیلو رضا مظفری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم برابر کشتی‌گیر قزاق به برتری دست یافت، اما در یک‌چهارم نهایی مقابل نماینده گرجستان شکست خورد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند، اما با حضور حریفش در فینال در گروه شانس مجدد مقابل جک باس از آمریکا به پیروزی رسید و باید برای کسب مدال برنز به مصاف صبری صبری‌یف از بلغارستان برود. در این وزن ۱۷ کشتی‌گیر حضور دارند.

در ۸۵ کیلو که ۱۷ کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند حسین شهبازی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم کشتی‌گیر ترکیه‌ای را شکست داد و به یک‌چهارم نهایی راه یافت. نماینده کشورمان در این مرحله نیز از سد کشتی‌گیر آلمانی گذشت و به نیمه‌نهایی رسید، اما در این مرحله مقابل باگایف از آذربایجان شکست خورد و شانس کسب مدال طلا را از دست داد. شهبازی برای کسب مدال برنز به مصاف برنده بلغارستان و ژاپن می‌رود.

در وزن ۴۲ کیلو که ۱۳ کشتی‌گیر حضور دارند، مرتضی فرزین‌فر در دور نخست مقابل کشتی‌گیری از قزاقستان مغلوب شد و با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد حذف شد.

رقابت‌های پنج وزن دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان فردا چهارشنبه برگزار می‌شود. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.