یک هفته در سوگ استاد

تئاتر در هفته پیشین با میزبانی خانه تئاتر، تئاتر شهر، تئاتر مولوی، دانشگاه هنر و معماری و خانه هنرمندان در سوگ زنده یاد استاد حمید سمندریان گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران تئاتر در هفته گذشته با وجود به صحنه رفتن اجراهای مختلف پس از چند روز سکوت در ماتم از دست رفتن زنده یاد استاد حمید سمندریان فرو رفت مراکز مختلف دانشگاهی و نمایشی برنامه های متنوع و ویژه ای به این مناسبت برگزار کردند.

تماشاخانه ایرانشهر تا سه روز پس از مراسم خاکسپاری در سکوت بود و پس از آن به ادامه اجرای نمایش های شب روی سنگفرش خیس به کارگردانی هادی مرزبان و ۳۳% نیل سایمون به کارگردانی افسانه ماهیان پرداخت.

مرکز تئاتر مولوی نیز به این مناسبت بزرگداشتی در روز ۴ شنبه برگزار کرد.

دانشکده هنر و معماری نیز به مناسبت این ضایعه یادبودی برگزار کرد که در آن هنرمندان و اساتید در این  خصوص به صحبت پرداختند.

خانه تئاتر و اعضای آن در روز ۵ شنبه ۲۹ مرداد مراسم یاد بود و مجلس بزرگداشتی در مجموعه تئاتر شهر برگزار کرد.

ستاد برگزاری بزرگداشت استاد حمید سمندریان به سرپرستی محمد یعقوبی به فعالیت پرداخت و در خصوص برنامه های متعدد در این هفته همکاری کرد.

مراسم خاکسپاری و همچنین مجلس ختم سوم  زنده یاد سمندریان با سیل عظیمی از مردم، هنرمندان و شاگردان و پیشکسوتان همراه بود به طوری که برگزاری مراسم را به خصوص در روز خاکسپاری بسیار سخت تر کرد.

بخشهایی از نمایشنامه گالیله اثری که استاد سمندریان اصرار بر اجرای آن داشت از سوی گروه های نمایشی در سراسر ایران خوانده شد.

هم اکنون نمایش های سالن های متعدد با یاد استاد سمندریان و تقدیم اجراها به وی به صحنه می رود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.