یواخیم لو: آلمان بهترین تیم یورو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، یواخیم لو که تیمش بامداد امروز(یکشنبه) با کسب پیروزی ۴ بر ۲ مقابل یونان، به مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ صعود کرد، اظهار داشت: مقابل یونان نمایش خیره‌کننده‌ای داشتیم. به عنوان مسئول فنی تیم از این برد خیلی خوشحالم. به راستی سزاوار کسب این نتیجه بودیم. بخصوص که از ابتدا لیاقت مطلق خود را برای کسب برد نشان دادیم. در جریان بازی بارها صاحب موقعیت صددرصد گل شدیم. مقابل یونان که دفاعی مستحکم داشت، بعد از دریافت گل تساوی،‌به خوبی جریان بازی را مدیریت کردیم که همین باعث تداوم بازی عالی ما تا پایان مسابقه شد. ضمن آنکه به ندرت توپ ها را از دست دادیم و کمتر نیز اشتباه کردیم.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در مورد سامی خدیرا که توانست گل دوم ژرمن‌ها را به ثمر رساند، افزود: سامی خیلی خوب بود و با انرژی بازی کرد. در سال جاری هم او خیلی خوب بازی کرده است. در بازی با یونان به خصوص در جلو و درون محوطه حریف عملکرد خیلی مطلوبی داشت. ضمن آنکه در کارهای تدافعی نیز به تیم بسیار کمک کرد.

مربی ۵۲ ساله همچنین نظرش را در مورد مسعود اوزیل که در جدال با یونان دو پاس گل داد و به عنوان بازیکن برتر میدان برگزیده شد، این‌چنین بیان کرد: به نظرم مسعود با شایستگی فراوان به عنوان مرد برتر میدان برگزیده شد. من قبل از بازی هم همین انتظار را از او داشتم. او در کل در جریان بازی بود و کنترل امور را خیلی خوب در دست داشت.ضمن آنکه ارتباط خیلی خوبی میان دفاع و حمله ایجاد کرد.

یواخیم لو سپس افزود: ما مقابل یونانی بازی کردیم که انگیزه فراوانی برای رویارویی با ما داشت. آنها صاحب نفراتی بودند که خیلی خوب در زمین تلاش کردند، بسیار دویدند و با سرعت از دفاع به حمله می رفتند. در مقابل ما نیز خیلی خوب بازی کردیم و توانستیم پا به پای آنها حرکت کنیم و با انرژی و هوشیارانه برنامه های خود را در زمین اجرا کنیم.

مسئول فنی ژرمن‌ها در بخشی از این کنفرانس نظرش را در مورد رویارویی با انگلیس یا ایتالیا در مرحله نیمه نهای نیز گفت. او اظهار داشت: انگلیس با مربیگری روی هاجسون، خیلی از تیم جام جهانی ۲۰۱۰ بهتر است. ایتالیا هم در کار دفاعی با سازماندهی بالا کار می کند و روی ضد حملات تیمی بسیار خطرناک نشان می دهد. ما مقابل هر یک از این دو حریف قرار گیریم، مشخص است که کاری دشوار را پیش رو خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آلمان در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ بهترین تیم جام است، اظهار داشت: قبول ندارم که بهترین تیم این مرحله هستیم. تمام تیم‌های که در این مرحله هستند، بسیار قوی عمل می کنند. در این مرحله کوچک‌ترین اشتباهی مقابل تیم‌های مثل اسپانیا،‌پرتغال، انگلیس یا ایتالیا تاوان سنگینی برای ما در برخواهد داشت.

در بخش دیگری از این نشست مطبوعاتی وی علت ایجاد ۴ تغییر در ترکیب تیمش نیز اظهار داشت: یونان تیمی برخلاف پرتغال و دانمارک و حتی هلند بود. یونانی ها حریفی غیرقابل پیش بینی بودند. احساس کردم نیاز است تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد شود تا نفرات دیگر نیز بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

در آخرین بخش این کنفرانس خبرنگاری انگلیسی از وی پرسید آیا مربی موفق ژرمن‌ها فکر نمی کند صعود این تیم باعث شود انگلیس برای رسیدن به آلمان و گرفتن انتقام باخت ۲ سال قبل با انگیزه بیشتری در بازی با ایتالیا شرکت کند که «لو»‌پاسخ داد: همه تیم‌های که به مرحله یک چهارم نهایی یورو آمده اند، بسیار با انگیزه است. در سال ۲۰۱۰ دیدیم که ایتالیایی ها چه انگیزه ای داشتند. اکنون نیز با انگیزه هستند ضمن آنکه ما در کنار انگلیس نیز انگیزه و میل زیادی به بازی و کسب برد داریم. به اعتقاد من از زمانی که روی هاجسون به تیم انگلیس به عنوان مربی آمد، آنها از سازماندهی زیادی برخوردار شده اند و برخلاف جام جهانی آفریقای‌جنوبی تیم‌تر شده اند. آنها با مربیگری هاجسون در ضدحملات کشنده عمل می کنند و برای هر حریفی ازجمله آلمان خطرناک هستند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.