یونان بازهم در ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی این کشور تجدید نظر کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۵
۰۰:۳۵:۰۴٫۱۸
رکود اقتصادی در یونان از آنچه پیش بینی شده بود حادتر است.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس۲۴، تولید ناخالص داخلی یونان در سال دوهزار و یازده؛ شش ممیز نه دهم درصد سقوط کرده بود و اینک بر اساس پیش بینی های بانک مرکزی یونان اعلام شده است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال دو هزار و دوازده بیش از پنج درصد کاهش می یابد.
از ابتدای سال جاری این چهارمین باری است که بانک مرکزی یونان در ارقام رکود اقتصادی بازنگری می کند.
ابتدا می بایست میزان سقوط تولید ناخالص داخلی دو ممیز سه دهم درصد می رسید و سپس این رقم به چهار درصد اصلاح شد و این بار به پنج درصد تغییر یافته است.
با توجه به اقدامات بی سابقه ریاضت اقتصادی از دو سال پیش و کاهش شدید مصرف در این کشور و افزایش قابل توجه بیکاری که میزان آن به بیست درصد جمعیت فعال می رسد، چنین ارقامی غیرمنتظره نیست. درحال حاضر از هر پنج فعال یونانی یک نفر بیکار است. میزان بیکاری جوانان به چهل و پنج درصد می رسد.
کارشناسان می گویند ارقام واقعی رکود اقتصادی از این هم بیشتر خواهد بود.
بحران اقتصادی در زندگی مردم مشهود است یونانی ها از مصرف می ترسند و از آینده سیاسی و بی ثباتی در هراسند. قرار است انتخابات پارلمانی زودهنگام در ششم ماه مه آینده برگزار شود و یونانی ها دیگر به نظام سیاسی کشورشان اعتمادی ندارند به همین علت دیگر کسی پول خود را در بانکهای کشور پس انداز نمی کند بلکه پولها را به بانکهای خارجی نظیر سوئیس و قبرس و منطقه کارائیب منتقل می کنند. این مسئله موجب نگرانی شدید بانکها شدیده است.
۰۰:۳۶:۵۵٫۰۷

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.