یک سازمان قوی متولی شناسایی دهک‌های نیازمند واقعی و غیرواقعی باشد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید یک سازمان قوی متولی شناسایی دهک‌های نیازمند واقعی و غیرواقعی باشد تا از پایین‌ترین سطح جامعه شناسایی دهک‌هارا آغاز کند و بر اساس آن یارانه نقدی پرداخت شود.

غلامحسین شیری  نماینده هشترود در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح مجلس مبنی بر حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی گفت: قانون جامع هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدای اجرا، هدفمند نبود.

وی افزود: وقتی که مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت مساوی به غنی و نیازمند پرداخت می‌شود دیگر اسم این موضوع هدفمندسازی نیست!

نماینده هشترود تصریح کرد: از ابتدا مخالف این موضوع بودم که یارانه‌های نقدی به صورت مساوی بین مردم پرداخت شود چراکه این مبلغ  باید به اشخاص نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:  باید یک سازمان قوی متولی شناسایی دهک‌های نیازمند واقعی و غیرواقعی باشد تا از پایین‌ترین سطح جامعه شناسایی دهک‌هارا آغاز کند و بر اساس آن یارانه نقدی پرداخت شود.

شیری تاکید کرد: در صورتی که مجلس تصمیم به حذف یارانه اقشار پردرآمد کند اقدام خوبی خواهد بود.

اضافه می‌شود؛ پیش‌تر علی‌محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از تصمیم مجلس مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی خبر داد و به باشگاه خبرنگاران گفت: با این تصمیم یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه بگیران جامعه قطع خواهد شد(اینجا).

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.