١٣ تُن طلای ایران آزاد شد

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی سایت خبری ممتاز نیوز

١٣ تُن طلای ایران آزاد شد

یک شخص حقیقی و ٨ شخصیت حقوقی ایران از فهرست تحریم های بریتانیا حذف شدند معاون وزیر نفت : اروپایی ها برای حضور در پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کردند.

یک شخص حقیقی و ٨ شخصیت حقوقی ایران از فهرست تحریم های بریتانیا حذف شدند معاون وزیر نفت : اروپایی ها برای حضور در پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کردند.

:

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز ، روزهای پر خبری مذاکرات هسته‌ای آغاز شده است و حالا در روز ١٠ تیر ماه، چند خبر خوشحال‌کننده از گشایش‌های اقتصادی برای ایران رونمایی شده است.

:

این خوش‌خبری‌های اقتصادی که به پشتوانه حمایت‌های دستگاه دیپلماسی و محمدجواد ظریف رخ داده است، خود را به تدریج نشان داده و می‌دهد. در تازه‌ترین خبر که از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی مخابره شده است، مشخص شده که ١٣ تن از طلای خریداری‌شده توسط ایران که به‌عنوان پشتوانه پول ملی و دارایی ملی ایران محسوب می‌شود آزاد شده و درست در همان روزی که فرصت پایانی برای روزهای مذاکره بود، این واقعه رونمایی شده است.

:
رونمایی که می‌تواند نویدبخش خبرهای خوش دیگر و گشایش‌های مکرر برای اقتصاد ایران شود.

:
خبری خوش که در کنار گشایش‌های اقتصادی و مذاکره‌های عیان تیم‌های اقتصادی اروپا و غرب، نوید روزهای پرخبرتری را می‌دهد. هر چند که هنوز به قطعیت توافقی رخ نداده است، اما همین آزادسازی اموال ایران که با همکاری وزارت امور خارجه انجام شده، گویاست که توان دستگاه دیپلماسی ایران فراتر از آن چیزی است که گفته می‌شد.

:

براساس اعلام ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، تلاش دستگاه دیپلماسی باعث شده تا مشکل انتقال بخشی از دارایی‌های طلای ایران به داخل کشور در حاشیه مذاکرات وین رفع شود.

:

او با اشاره به این خبر اعلام کرده که براساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این بانک و وزارت امورخارجه کشورمان، بخشی از سرمایه‌های طلای کشور که به دلیل تحریم‌ها امکان انتقال به داخل ایران را نداشت، شب چهارشنبه با موفقیت تحویل خزانه بانک مرکزی شد. او افزود:  معادل ١٣ تن طلا که قبلا خریداری شده و در آفریقای جنوبی به صورت امانی طی  ٢‌سال گذشته نگهداری می‌شد، به دلیل شرایط تحریم و برخی کارشکنی‌ها امکان انتقال به ایران را نداشت.

:
سیف افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده در مذاکرات جاری در وین این مشکل رفع شد و طی هفته گذشته در ٣ محموله که آخرین آن به میزان ۴ تن بود، وارد کشور و تحویل خزانه بانک مرکزی شد. موضوع رفع تحریم‌ها و دسترسی بدون مانع به منابع پولی، ارزی و طلای جمهوری اسلامی در خارج از کشور، یکی از اهداف اصلی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در جریان مذاکرات جاری است.

./.

– .

ممتاز نیوز » اقتصاد
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.