پاتوق فرهنگی نیاوران، مکانی برای هم‌اندیشی هنرمندان

۱۷ام بهمن ،

اختصاصی هنرانلاین

ده روزی می گردد که در فرهنگسرای نیاوران و کنار گالری این مجموعه یک پاتوق فرهنگی با نام سرای هنر راه اندازی شده است. یک کافه گالری با اهداف متنوع.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین پاتوق فرهنگی فرهنگسرای نیاوران به نقل از محمد جواد پاینده ، مدیر روابط عمومی‌فرهنگسرای نیاوران که حالا مدیریت این سرای هنر را نیز به عهده دارد با هدف ایجاد مرکزی مناسب برای حضور و هم اندیشی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و برگزاری نشست‌های علمی‌و پژوهشی و حتی نشست‌های رسانه ای بر پا شده است.

این پاتوق فرهنگی یا همان کافه گالری ۷ بهمن ماه به طور رسمی‌افتتاح شد. پاینده دربارهٔ‌اش می‌گوید: تا به امروز استقبال هنرمندان از این مکان بسیار خوب بوده و انتظار داریم رفته رفته در این محیط شاهد افتتاح مداوم نمایشگاه‌های تجسمی‌باشیم و این مکان به یک نمایشگاه دائمی‌هنرهای تجسمی‌تبدیل شود که حتی به فروش آثار هنری هم کمک کند.

هر چند پیش از این حمید شاه آبادی ، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌با مثبت خواندن افتتاح چنین پاتوق فرهنگی علاوه بر نمایش آثار تجسمی‌این محل را یکی از محل‌های مناسب برای نمایش فیلم‌های مستند تجسمی‌نیز خوانده و به هنرآنلاین گفته بود: در نیاوران یک پاتوق هنری ایجاد شده که می‌تواند یکی از محل‌های تخصصی برای نمایش فیلم‌های مستند تجسمی‌باشد. یک رستوران و کافه ای که می‌تواند با نگاه هنری اداره شود و از جمله فیلم‌های کوتاه با جلسات نقد و بررسی برگزار کند و در چنین فضایی مخاطبین با دیدن یک فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای در زمینه هنرهای تجسمی‌شاید تاثیر بسیار بیشتری بگیرند تا در بازدید از یک گالری.

پاینده در ادامه دربارهٔ نحوه تعامل انجمن‌های هنری با این مکان فرهنگی و ارائه طرح و برنامه مناسب اجرا در این مکان گفت: یک مذاکره ساده در ابتدا در خصوص زمان بندی و محتوای برنامه پیشنهادی شاید مهمترین قدم برای ارائه برنامه در این محل است و بعد هم نیاز به انجام یک مکاتبه است. مهم این است که معاونت هنری می‌توانست این محل را اجاره دهد و کسب درآمدی داشته باشد اما با ایجاد این پاتوق نشان داد که دیدگاه و نگاه اقتصادی وجود ندارد و دنبال درآمد زایی نیست. این مکان قرار است برای بالندگی هنر در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

حالا به نظر می‌رسد در روزهای پیش رو می‌توان منتظر رونق گرفتن هر چه بیشتر فرهنگسرای نیاوران به عنوان یک محل فرهنگی بود. با توجه به اینکه بخشی از نمایشگاه‌های پنجمین جشنواره تجسمی فجر نیز امروز در نیاوران افتتاح می‌شود هنرمندان عرصه تجسمی می‌توانند از نزدیک با این مکان آشنا شوند.

انتهای پیام/۳۱

 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.