پاداش نقدی در انتظار مدال آوران افریقای جنوبی در المپیک لندن

وب سایت روزنامه ‘میل گاردین ‘ چهارشنبه شب به نقل از ‘گیودون سام ‘ رییس کمیته المپیک و کنفدراسیون ورزش های افریقای جنوبی نوشت: این پاداش به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکاران این کشور منظور شده است .

به گفته ‘ گیودون سام ‘ برای اولین بار برای مربیان ورزشکارانی که کسب مدال می کنند؛ پاداش در نظر گرفته شده است .

براساس تصمیم کمیته المپیک افریقای جنوبی برای ورزشکارانی که مدال طلای المپیک کسب کنند؛ پاداش ۴۰۰ هزار رندی و برای مربیان آنان پاداش ۱۰۰ هزار رندی در نظر گرفته شده است .

برای ورزشکارانی که مدل نقره و یا برنز کسب کنند نیز به ترتیب رقم ۲۰۰ هزار رند و ۸۰ هزار رند و برای مربیان آنان به ترتیب ۵۰ هزار رند و ۲۰ هزار رند به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد.

براساس تصمیم کمیته المپیک افریقای جنوبی؛ به ورزشکارانی که در رقابت های پارالمپیک مدل طلا کسب کنند ؛ ۱۰۰هزار رند پرداخت خواهد شد.

برای ورزشکارانی که مدل نقره یا برنز در مسابقات پارالمپیک کسب کنند نیز به ترتیب ۷۵هزار رند و ۴۰ هزار رند پاداش در نظر گرفته شده است .

رقم پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان المپیکی افریقای جنوبی نسبت به المپیک قبلی؛ افزایش قابل توجهی نشان می دهد .

برای تمامی مدال آوران افریقای جنوبی در المپیک ۲۰۰۸ پکن تنها رقم ۵۰۰ هزار رند در نظر گرفته شده بود.

رییس کمیته المپیک افریقای جنوبی گفته است تفاوت میان رقم پاداش قهرمانان المپیک و پارالمپیک به دلیل تفاوت رقابت ها برای کسب مدال میان این دو حوزه ورزشی است .

به گفته ‘ گیودون سام ‘ ؛ در مسابقات المپیک لندن ۱۰هزار و ۵۰۰ ورزشکار برای ۳۰۰ مدال رقابت می کنند و این درحالی است که در مسابقات پارالمپیک ۴هزار ورزشکار برای حدود ۵۰۰ مدال مبارزه می کنند.

کمیته المپیک افریقای جنوبی امیدوار است که ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک لندن ۱۲مدال کسب کنند.

ورزشکاران افریقای جنوبی در مسابقات المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ میلادی تنها موفق به کسب یک مدال شدند .

این در حالی است که ورزشکاران این کشور در مسابقات المپیک ۲۰۰۴ آتن ۶مدال ؛ در مسابقات المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ۵مدال و در مسابقات المپیک ۱۹۹۶ اتلانتا ۷مدال کسب کرده بودند.

افریقای جنوبی از زمان حضورش در مسابقات المپیک تاکنون در مجموع ۷۰مدال کسب کرده که ۲۰ تای آن طلا ؛ ۲۴تای آن نقره و ۲۶ مدال نیز برنز بوده است .

در حال حاضر هر دلار معادل ۸رند و ۲۰ سنت می باشد.

۱۵۵۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۶۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.