پاداش هزار دلاری برای مسابقات عجیب در پاکستان

گاو دوانی مسابقه هیجان انگیزی است که هر ساله در پاکستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران همه ساله در پاکستان مسابقات جالبی برگزار می شود این مسابقات گاودوانی نام دارد و از نظر مردم این کشور بسیار هیجان انگیز است و در حدود ۵۰ سال از عمر این ورزش می گذرد که ۴۰ الی ۵۰ گاو در این بازی حضور دارند.

هرگاه صحبت از مسابقات گاودوانی می شود صدها نفر برای تماشای این مسابقه دور هم جمع می شوند شرکت کنندگان این مسابقه باید مقابل خط شروع صف بکشند و با آغاز مسابقات طنابی را در دست بگیرند تا بتوانند گاوهای عصبانی را که این طناب را می کشند کنترل کنند.

با شروع مسابقات تماشاچی ها از دور شاهد دویدن ۲ گاو خشمگین هستند کمی که بیشتر دقت کنند مردی را می بینند که طناب به دست روی سطحی صاف مانند تخته چوب با فلزی که مقابل سرخوردن روی زمین باشد ایستاده است و با طنابی که به گردن گاوها متصل است سعی می کنند تعادلش را حفط کند.

فردی که طناب در دست دارد علاوه بر اینکه باید مراقب باشد به اطراف پرتاب نشود باید گاوها را نیز مهار کند و مسیر را نیز به آنها نشان دهد و همین امر باعث می شود تا این مسابقه دیدنی تر و هیجان انگیزتر شود، مسیر این مسابقه ۳۵۰ متر است که در طول این مسیر گاوها می بایست به خوبی کنترل شوند، به برنده این مسابقه هزار دلار جایزه داده می شود که پیروزی در این میدان افتخار بزرگی محسوب می شود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.