پاداش ۳۵۰ میلیون تومانی برای هیات مدیره مخابرات

۱۵اردیبهشت،

 

مجمع صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران در جلسه سالیانه خود با تقسیم سود ۴۲۵ ریال به ازای هر سهم برای سهامداران و پاداش ۳۵۰ میلیون تومان به صورت خالص به شخصیت‌های حقوقی هیات مدیره موافقت کرد.
به گزارش مهر، مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران امروز یکشنبه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد که براساس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی سازمان حسابرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مانده بدهی مشترکان استانی مخابرات مبلغ ۶۲۷ میلیارد ریال و شرکت اصلی مخابرات مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال با عناوین مطالبات مشکوک الوصول در صورت‌های مالی این شرکت اعلام شد و مخابرات متعهد شد مغایرت‌های مالی در این بخش را رفع کند.
 
براساس اعلام صورت‌های مالی سال منتهی به اسفندماه ۹۱ از سوی گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مبلغ ۴۱ میلیارد ریال از حساب‌ها و اسناد دریافتنی مخابرات با شرکت‌های گروه دارای مغایرت رفع شده که در این زمینه و براساس توضیحات معاون مالی اداری مخابرات، این مبلغ مربوط به لاوصولی‌های دو زیان ده شرکت صنایع مخابراتی راه دور و کارخانجات مخابراتی ایران بوده و در سال جاری رفع مغایرت خواهد شد.
 
در این جلسه بیگدلی معاون مالی اداری مخابرات، از کاهش لاوصولی‌های شرکت مخابرات استان تهران خبر داد و گفت: مابقی استان‌ها نیز در قالب تشویق مشترکان به پرداخت صورت‌ حساب‌های خود در حال کاهش لاوصولی‌های مشترکان می باشند.
 
در همین حال و در راستای گزارش ارائه شده از سوی حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت مخابرات ایران اعلام شد که مبلغ ۳٫۶۱۱ میلیارد ریال از مطالبات شرکت مخابرات ایران مربوط به بدهی دولت است که برای تعیین تکلیف چگونگی وصول آن، موضوع از سوی شرکت مخابرات به هیات داوری ارجاع شده است که این موضوع که مربوط به هزینه‌های قبل از خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران بوده هنوز تعیین تکلیف نهایی نشده است.
 
براساس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مخابرات ایران، این شرکت بابت خدمات اتصال متقابل با شرکت ایرانسل در سال مالی ۹۱ مبلغ ۵٫۰۷۷ میلیارد ریال درآمد و ۸ میلیارد ریال هزینه داشته است. در همین حال تکلیف مالکیت و یا نحوه بهره برداری از دارایی‌های ثابت ایجاد شده ناشی از بازسازی شبکه مخابراتی شهرستان بم تاکنون مشخص نشده که دراین باره سیدمصطفی سیدهاشمی رئیس مجمع و رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از پیگیری‌های مخابرات برای تعیین تکلیف مبلغ ۵٫۳ میلیارد تومان دارایی مخابرات در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بابت ترخیص تجهیزات و ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به عنوان دارایی مخابرات در این بخش هزینه شده که باید واگذاری مالکیت این بخش به مخابرات و یا به وزارت ارتباطات تعیین تکلیف شود تا ما بتوانیم در این زمینه مطالبات خود را وصول کنیم.
 
افزایش مالیات کارکنان به نرخ ۲۸ درصد از دیگر مواردی بود که در گزارش حسابرس مستقل مخابرات مطرح شد که در این زمینه مخابرات براساس مبانی مندرج در صدر ماده ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیات حقوق کارکنانش را به نرخ ۱۰ درصد محاسبه کرد و از پیگیری این مغایرت در سال جاری خبر داد.
 
در این جلسه سیدهاشمی از تشکیل واحد مبارزه با پولشویی با همکاری سازمان حسابرسی در اجرای ماده ۳۳ دستورالعمل اجرایی این قانون و نیز مختومه کردن قراردادهای سنواتی پیمانکاران برای ساماندهی دارایی‌های ثابت مشهود راکد و بلااستفاده و جلوگیری از تاخیر در اجرای پروژه ها خبر داد. 
 
در مجمع عمومی مخابرات ایران با تخصیص سود ۴۲۵ ریال به ازای هر سهم موافقت شد و پاداش درنظر گرفته شده برای هیات مدیره مانند سال قبل مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان مشخص شد.
 
که با حضور ۹۷٫۱۴ درصد از سهامداران، حسابرس و بازرس قانونی سازمان حسابرسی، مسئولان بورس و سهامداران حقوقی برگزار شد

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.