پارس ای ال ایکس جدید به بازار می آید

مهندس سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول:

تولید پژو پارس ای ال ایکس با موتور جدیدکم مصرف و پرقدرت ( ایکس .یو.ام ) از آبان ماه سال جاری آغاز و روانه بازار می شود.

مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب گفت : موتور ایکس. یو. ام. نسخه بهبود یافته موتور ایکس. یو. ۷٫ است همچنین از گنجایش بالاتر، مصرف سوخت کمتر و توان و گشتاور بیشتری برخوردار است .

به گزارش ایکوپرس، وی افزود: پرو‍ژه بهبود موتور ایکس. یو. ۷٫ به منظور دست یابی به استاندارد یورو۴ از دو سال پیش در ایران خودرو شکل گرفته، کارهای صحه گذاری و توسعه آن تمام شده و در مرحله تامین قطعات برای تولیداست.
مهندس سلیمانی ، تامین قطعات را مهم ترین عامل در رسیدن به تولید انبوه این موتور ذکر کرد و اظهار داشت: موتور ایکس. یو. ام. در ابتدا برای ۴۰۵ و بر اساس استاندارد یورو ۴ تعریف شد، اما با توجه به توان، گشتاور و مصرف سوخت، باموتور ایکس. یو. ۷٫ جی. پی. ۴٫ ال. ۴٫ که روی پارس ای. ال. ایکس. نصب می شود، برابری می کند.

وی مشکلاتی را که بر سر راه تامین قطعات موتور پارس ای. ال. ایکس. ایجاد شد، مهم ترین دلیل تصمیم ایران خودرو برای شروع تولیدانبوه موتور ایکس یو ام با این محصول دانست و گفت:‌ با  اجباری شدن استاندارد یورو ۴، این موتور به تدریج  جایگزین موتور ایکس. یو. ۷٫ در خودروهای سمند و ۴۰۵ نیز خواهد شد.
قائم مقام ایران خودرو ، استفاده از امکانات داخلی در طراحی ها را از جمله ویژگی های موتور ایکس. یو. ام. دانست و افزود: با تولید انبوه این موتور  و نصب آن روی پارس ای. ال. ایکس به ازای هر خودرو، ۴۰۰ یورو صرفه جویی ارزی حاصل می شود.
سلیمانی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن تیراژ پارس ای. ال. ایکس. نزدیک به ۳۵درصد قطعات موتور آن، از قبیل سرسیلندر، ای. ام. اس.، منیفولد و بسیاری دیگر از خارج وارد می شد.

وی تعداد خودروهای پارس ای. ال. ایکس. تولید شده با موتور جدید را دست کم ۱۰ دستگاه ذکر کرد که به منظور کسب اطمینان از دارا بودن شاخص های کیفیتی لازم توسط مشتریان و معاونت کیفیت کنترل می شود.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت وتوسعه محصول، موتور ایکس. یو. ام. ۱۹۰۰ سی. سی گنجایش و قدرت و گشتاور برابر با موتور زانتیای ۱۸۶۰ ذکر کرد و افزود: این موتور بنزینی و دارای هشت سیلندر است، اما نسخه گازسوز آن برای ۴۰۵ در نظر گرفته خواهد شد.
سلیمانی مصرف سوخت موتور ایکس. یو. ام. را بر روی پارس نزدیک به ۴/۸ لیتر و روی ۴۰۵ نزدیک به ۳/۸ لیتر در سیکل ترکیبی عنوان کرد که از موتور ۱۷۶۰ سی. سی. ایکس. یو. ۷، کمتر است .


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.