پارلمان‌ها نقش مهمی در یادگیری آموزش‌های عمومی دارند

به گزارش ایرنا به نقل پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی،’ علی عباس‌پور تهرانی‌فرد’در سخنانی در کارگاه آموزشی یادگیری مادام‌العمر برای نمایندگان مجالس جنوب و غرب آسیا، قانونگذاری برای ارتقای کیفیت آموزش به سوی یادگیری مادام‌العمر، تشویق دولت‌ها به تعریف معیارهای دقیق و قابل سنجش برای اجرای طرح‌های آموزشی در زمینه این گونه یادگیری را از جمله وظایف پارلمان‌ها دانست.

وی با تقدیر از سیاست‌های مبتنی بر گفت‌وگو، مبادله اطلاعات، تقویت همکاری بین مجالس و نهادهای متولی آموزش و پژوهش در کشورهای عضو FASPED(مجمع آسیا و اقیانوسیه برای آموزش عمومی) گفت:این دومین کارگاهی است که با همکاری یونسکو در چارچوب فعالیت‌های مجمع آسیا و اقیانوسیه برای آموزش عمومی در ایران برگزار می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزایش دانش قانونگذاران در مورد اهمیت توسعه آموزش فراگیر برای همه و یادگیری مادام‌العمر و تقویت همکاری بین‌المللی در این زمینه را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی ذکر کرد.

عباسپور، نقش آموزش در یادگیری مادام‌العمر در مقابله با مسائل و چالش‌های جهانی را بسیار حساس دانست و افزود:آموزش و یادگیری بزرگسالان بخش بزرگی از فرآیند یادگیری مادام‌العمر محسوب می‌شود که طیف وسیعی را در بر می‌گیرد و باید آن را مدنظر قرار داد.

وی درباره متنوع بودن تامین اعتبارات یادگیری مادام‌العمر تاکید کرد: هزینه‌های این نوع یادگیری‌ها می‌تواند هم از طرف دولت‌ها و هم از سوی بخش خصوصی تامین شود؛ همچنین نهایت استفاده از ابزارهای سنتی و مدرن متنوع در فراگیری مادام‌العمر می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی درباره نقش و وظایف مجلس شورای اسلامی در زمینه آموزش مادام‌العمر گفت: اقدامات مجلس شورای اسلامی در این زمینه در کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام می‌شود.

سیام/گ.س

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۰۶۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.