پارلمان اروپایی با عمل نابخردانه خود مانع از انجام مسافرت شده است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

رئیس گروه روابط پارلمانی ایران با پارلمان اروپا در خصوص مسافرت هیئت اروپایی iبه تهران گفت: این مسافرت بنا iبه خواست پارلمان اروپایی تنظیم شده بود و ما با درخواست آنها موافقت نمودیم. که iبه هیچ وجه قابل توجیه نبوده و مسئولیت تبعات آن در عدم انجام مسافرت متوجه آن پارلمان است.

به گزارش تفسیری حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران iبه نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در پی انتشار یافتن اظهارات مقامات پارلمان اروپایی پیرامون مسافرت هیئت روابط با جمهوری اسلامی ایران در آن پارلمان، دکتر کاظم جلالی، رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بطور اصولی از تعاملات و رفت‌و‌آمدهای پارلمانی با کشورها و مجموعه‌های منطقه‌ای و بطور مشخص پارلمان اروپایی حمایت نموده و این امر را در جهتی گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین و کمک iبه تقویت درک و تفاهم متقابل می‌داند.

در مورد مسافرت مد نظر هیات پارلمان اروپایی نیز همین نگرش وجود داشت و اقدامات لازم برای تنظیم و انجام مسافرت در چهارچوبی مناسب iبه عمل آمد. اما متاسفانه پارلمان اروپایی با تصمیمات تازه و درخواست‌های غیرمعقول و غیرمعمولی که اتخاذ نمود موانعی را ایجاد و انجام مسافرت را با اشکال مواجه نمود. از نظر ما اینکه در آستانه انجام مسافرت تحقق آن iبه بعضی خواسته‌های مداخله‌جویانه و غیرمنطقی گره زده شود و iبه iبهانه اعطای جایزه iبه محکومین دادگاه‌های صالحه فضاسازی‌های سیاسی تبلیغی جهت‌دار دنبال گردد قابل پذیرش و قابل درک نبوده و در عرف رفت‌و‌آمدهای پارلمانی و دیپلماتیک در دنیا امری غیرمرسوم تلقی می‌شود.

این مسافرت بنا iبه خواست پارلمان اروپایی تنظیم شده بود و ما با درخواست آنها موافقت نمودیم.

پارلمان اروپایی با این عمل نابخردانه خود مانع از انجام مسافرت شده که iبه هیچ وجه قابل توجیه نبوده و مسئولیت تبعات آن در عدم انجام مسافرت متوجه آن پارلمان است. از همان ابتدای بحث در خصوص مسافرت، لابی رژیم صهیونیستی iبه انحاء مختلف iبه مخالفت با آن پرداخت. متاسفانه پارلمان اروپایی تحت تاثیر این مخالفت‌ها قرار گرفت و نشان داد در تصمیم‌گیری‌های خود از استقلال لازم برخوردار نمی باش و تحت تاثیر جریانات مغرض عمل می‌کند.

معمولا اینگونه مسافرتها با هدف توسعه مناسبات پارلمانی و رایزنی در مورد مسائل مورد علاقه صورت می‌گیرد. استفاده ابزاری و سیاسی از مسافرت iبه قصد اعمال فشار روشی ناپسند و نکوهیده است. پارلمان اروپایی باید بداند که جمهوری اسلامی ایران iبه هیچ وجه تحت تاثیر اینگونه فشارهای مغرضانه قرار نگرفته و iبه سیاست‌های اصولی و منطقی خود در زمینه‌های مختلف از جمله حقوق بشر ادامه خواهد داد.

اعطای جایزه iبه اشخاصی که iبه سبب جرایم ارتکابی در دادگاه صالحه بصورت شفاف و بر اساس موازین قانونی محاکمه و احکام آنها صادر شده نشان‌دهنده بی‌اعتنایی پارلمان اروپایی iبه قوانین و عدم احترام آنها iبه موازین حقوقی و حاکمیت ملی کشورهاست و iبه همین جهت ما اعطای جایزه iبه اینگونه محکومین را که با اهداف سیاسی صورت گرفته محکوم می‌کنیم.

متاسفانه پارلمان اروپایی از نقض گسترده حقوق بشر در کشورهای اروپایی، اعمال تبعیض علیه مسلمانان و وضعیت ناگوار زندگی مهاجرین غفلت نموده و چشم خود را iبه روی نقض بارز حقوق انسانی و کشتار و شکنجه مردم مظلوم فلسطین، افغانستان ، بحرین و … بسته و با نگاه یک طفره از انجام هر گونه اقدامی در مقابله با این اعمال اجتناب نموده است. مردم ایران درک درستی از سیاست‌های پارلمان اروپایی داشته و فریب شعارهای عوام‌فریبانه آنها در حمایت از حقوق بشر را نمی‌خورند.

پارلمان اروپا باید رویکرد گزینشی و نگاه ابزاری خود را iبه مقوله حقوق‌بشر مورد تجدید نظر قرار داده و با درک صحیح واقعیات رهیافتی منطقی و واقع‌بینانه اتخاذ نماید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.