پارلمان ایران نگاه مثبتی به استقلال و برقراری دموکراسی در افغانستان دارد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات در افغانستان به کار خواهد گرفت. پارلمان ایران هم نگاه مثبتی به استقلال و برقراری دموکراسی در افغانستان دارد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز (چهارشنبه ۱۷) در حاشیه یکصد و بیست و نهمین اجلاس بین‌المجالس جهان در دیدار با رئیس مجلس افغانستان گفت: ما همیشه برای امنیت افغانستان تلاش می‌کنیم به ویژه با توجه به اینکه آمریکایی‌ها در افغانستان جنگ به‌راه انداختند، ظلم بزرگی به مردم این کشور شد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دموکراسی در افغانستان به توسعه آن کمک می‌کند، تاکید کرد: اگر کشورهای زورگو یک‌دهم هزینه‌هایی که برای اقدامات نظامی در افغانستان پرداخت کردند، برای آبادانی می‌دادند، وضعیت بهتر بود.
 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ایجاد ثبات در افغانستان به کار خواهد گرفت. پارلمان ایران هم نگاه مثبتی به استقلال و برقراری دموکراسی در افغانستان دارد.
 
در ادامه این نشست رئیس مجلس افغانستان با بیان اینکه ایران و افغانستان به سبب مشترکات مذهبی و قومی نمی‌توانند از یکدیگر جدا باشند، یادآور شد: ملت افغانستان همواره حمایت ملت ایران را در کنار خود داشته‌اند. ما به‌هیچ عنوان نسبت به نیت خیر مردم ایران و افغانستان تردید نداریم.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه افغانستان همواره موضع خود را در قبال ایران حفظ کرده است، تاکید کرد: چه نیروهای بین‌المللی در این کشور باشند یا نباشند ما به سبب اشتراکات فراوان در کنار هم خواهیم بود.
 
رئیس مجلس افغانستان با بیان اینکه ملت ایران همواره کمک‌های خود را از افغانستان دریغ نکرده است، یادآور شد: بعد از حضور نیروهای بین‌المللی در افغانستان متاسفانه ما وضعیت خوبی نداشتیم و ترور و ناامنی افزایش یافته است که در این زمینه امیدواریم جمهوری اسلامی با توجه به جایگاه خود برای نجات کشورهای منطقه و دستیابی به صلح پایدار به افغانستان کمک کند.
 
وی با اشاره به اینکه پاکستان اقدام عملی دربارهٔ حذف طالبان نداشته است، تصریح کرد: اگرچه مذاکراتی با قطر انجام شد، اما در نهایت به نتیجه‌ای عملی منتهی نشد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.