پارک‌ایران درنقطه‌مرزی فلسطین‌اشغالی +عکس

۲۷م دیماه ،

پس از پایان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، جمهوری اسلامی ایران به پاس مقاومت‌های بی نظیر مردم این منطقه، اقدام به تاسیس پارکی به نام پارک ایران کرد. این پارک با هدف معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی و ترویج آن، اقداماتی نظیر احداث تعدادی استراحتگاه به تعداد استانهای کشورمان ایران و به نام آن استان ها انجام داده است.

ممتازنیوز: آنچه در این گزارش می بینید، تصاویری از یک پارک تفریحی است که جمهوری اسلامی ایران در نقطه صفر مرزی لبنان با سرزمین های اشغالی احداث کرده است.

به گزارش فارس، مارون الرأس یکی از روستاهای جنوبی لبنان است که در بخش بنت جبیل و استان النبطیه قرار دارد، مارون الرأس حدود یک کیلومتر با مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی فاصله دارد و اهمیت نظامی آن از آنجاست که در بلندی‌های مرتفعی قرار دارد که به بخش‌های مهمی از جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی مشرف است، مارون الرأس بر ۱۴ شهرک صهیونیست‌نشین اشراف دارد، این روستا در ۱۲۵ کیلومتری جنوب بیروت قرار دارد و کمتر از ۱۰۰۰ هکتار مساحت دارد.

پس از پایان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، جمهوری اسلامی ایران به پاس مقاومت‌های بی نظیر مردم این منطقه، اقدام به تاسیس پارکی به نام پارک ایران کرد. این پارک با هدف معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی و ترویج آن، اقداماتی نظیر احداث تعدادی استراحتگاه به تعداد استانهای کشورمان ایران و به نام آن استان ها انجام داده است. مسجد این پارک به شکل قدس شریف ساخته شده تا خاری باشد در چشم صهیونیست‌هایی که چند متر آن طرف‌تر در شهرک‌های اشغالی در حال رفت و آمدند. زمین فوتبال، پینت بال و … از دیگر امکانات موجود در این پارک است.

مارون الرأس به لحاظ موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی که با مرزهای فلسطین اشغالی دارد، اولین منطقه ای بود که در جنگ ۳۳ روزه مورد طمع صهیونیست‌ها قرار گرفت، اما حملات متعدد به این روستای کوچک با مقاومت جانانه حزب‌الله و ساکنان منطقه مواجه شد و کابوس‌های وحشتناکی را برای نظامیان صهیونیست رقم زد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.