پارک نیمه کاره و متروی نامعلوم نتیجه وعده های فراموش شده شهرداری تهران به باقرشهر

۰۱م آذر ،

شهردار باقرشهر گفت: با گذشت ۴ سال ظاهرا شهرداری تهران تعهداتش را نسبت به باقرشهر فراموش کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، چند سال پیش که شهرداری تهران با مشکل پر شدن قبور بهشت زهرا مواجه شد از آنجایی که گزینه مناسب تری جز باقرشهر پیدا نکرد با شهرداری باقرشهر تفاهم نامه ای امضا کرد تا در عوض زمینی که شهرداری باقرشهر برای گسترش بهشت زهرا(س) در اختیار شهرداری تهران قرار می دهد شهرداری تهران نیز تعدادی پروژه عمرانی در این شهر اجرا کند.

علاوه بر مخالفت های اهالی باقرشهر و اعضای شورای شهر باقرشهر این اتفاق افتاد. زمین ۵۰ هکتاری که باید برای رشد و توسعه باقر شهر صرف می شد در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

* ۱۱ پروژه فراموش شده

شهردار باقر شهر در این خصوص در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طی تفاهم نامه ای که با شهرداری تهران امضا شد مقرر شد شهرداری تهران ۱۱ پروژه عمرانی از قبیل احداث پارک ۳۳ هکتاری، احداث تقاطع غیر همسطح در سه راه باقرشهر، بهسازی جاده قدیم قم تهران، احداث ایستگاه مترو در باقر شهر و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی برای سهولت در تردد شهروندان اجرا شود اما تا به امروز که ۴ سال می گذرد همچنان وعده های شهرداری تهران به باقرشهر مسکوت مانده است.

جمشید سعادتمند ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری تهران تعهد کرد پروژه ها را در مدت زمان ۱۶ ماه به اتمام و بهره برداری برساند اما بعضی پروژه ها نیمه کاره و بعضی اصلا آغاز به کار نشد.

وی با اشاره به احداث پارک ۳۳ هکتاری در باقرشهر اظهار داشت: احداث پارک ۳۳ هکتاری یکی از تعهدات شهرداری تهران بود که امروز که ۴ سال قبل تنها با کاشت چند اصله درخت پیشرفت ۲۰ درصد داشته هیچ شباهتی به نمونه ای که به ما وعده دارند ندارد.

وی همچنین با اشاره به احداث ۲ ایستگاه مترو در محدوده باقرشهر اذعان داشت: احداث ۲ ایستگاه برای سرویس دهی شهروندان باقرشهر از دیگر تعهدات شهرداری بود که به گونه ای دیگر صورت گرفت چرا که احداث ۲ ایستگاه شاهد و باقرشهر در محدوده قانونی باقرشهر نیست.

وی ادامه داد: ایستگاه باقرشهر که در روستای خیرآباد احداث شده علاوه بر اینکه در محدوده قانونی ما نیست و در محدوده منطقه ۱۹ است در مکانی قرار گرفته که دسترسی برای اهالی اطراف آن هم مشکل است و هم از لحاظ وسایل حمل و نقل عمومی و هم از لحاظ بعد مسافت این در حالیست که ایستگاه شاهد هم خارج از محدوده باقرشهر است.

وی با اشاره به مشکلات روانی بهشت زهرا برای اهالی باقرشهر افزود: وجود بهشت زهرا علاوه بر آثار زیست محیطی بر باقرشهر مشکلات روانی را هم برای اهالی ایجاد می کند چرا که هر روز اهالی با صدای ناله و شیون ناشی از تدفین اموات در بهشت زهرا(س) مواجه می باشند که این خود آثار روانی را نیز به دنبال دارد.

** نامه های بی پاسخ به شورای شهر تهران

این در حالیست که بارها اعضای شورای شهر و شهرداری باقرشهر برای احقاق حقوق اهالی باقرشهر این موضوع را از شورای شهر تهران و شهرداری تهران پیگیری می کنند و هر بار بی نتیجه می ماند.

فرجی، نایب رئیس شورای شهر باقرشهر می گوید: بارها به شورای شهر تهران نامه نوشتیم و از شهرداری در خصوص عمل نکردن به تعهداتش گلایه کردیم اما هیچ گاه جوابی نشنیدیم.

اما با توجه به موقعیت جغرافیایی باقرشهر به لحاظ وجود بهشت زهرا(س)، حرم مطهر امام(ره) این شهر در پایان هفته و ایام تعطیل با حجم بالای ترافیک همراه است که اجرای پروژه های عمرانی شهرداری تهران علاوه بر اینکه خلف وعده شهرداری تهران را برطرف می کند شاید کمی از نارضایتی اهالی باقرشهر را هم به لحاظ توسعه بی رویه بهشت زهرا(س) در محدوده قانونی آن کم کند البته شاید!/ز

گزارشی از فاطمه هنرور


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.