پاریس ۲ دسامبر میزبان کنفرانس جدید درباره لبنان/ پیام ماکرون به عون: مثل همیشه کنارتان هستیم

رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، پاریس دوم دسامبر میزبان کنفرانسی پیرامون بررسی ارائه کمک های بشر دوستانه به لبنان خواهد بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، کشورش با همکاری سازمان ملل و دیگر شرکا برای برگزاری کنفرانسی بین المللی برای حمایت از بیروت تلاش می کند.

وی گفت، راه حل بحران ها مشخص است و باید نقشه راهی که همه طرف های سیاسی اول سپتامبر به آن متعهد شدند، وارد فاز اجرایی شود. لازم است دولتی از شخصیت های شایسته و مورد اعتمادی که قادر به اجرای تمامی این اقدامات در چارچوب نقشه راه است، تشکیل شود.

منابع آگاه به رویترز گفتند، با توجه به وضعیت اقتصادی رو به وخامت لبنان و شیوع کرونا، فرانسه تصمیم گرفته است این کنفرانس را برگزار کند و هدف از آن ترغیب برای کمک به اقتصاد بحران زده لبنان است.

جزئیات کنفرانس هفته آینده نهایی خواهد شد و انتظار می رود بالاترین مقام های کشورها در آن شرکت کنند.

پیام ماکرون به لبنان

ماکرون روز پنجشنبه از گروههای لبنانی خواست منافع شخصی، قومی و حزبی خود را به خاطر منافع عالی لبنان و ملت کنار بگذارند.

وی در پیامی به میشل عون، رئیس جمهوری لبنان به مناسبت سالروز استقلال این کشور از استعمار فرانسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود لبنان، گفت، پاریس امروز هم مانند همیشه در کنار لبنان است.

ماکرون افزود، سیاستمداران لبنان در سایه سختی های روزافزون مردم، باید دولتی متشکل از چهره های شایسته تشکیل دهند. لبنانی ها می توانند روی حمایت فرانسه در برآورده شدن نیازهای خود حساب کنند.

وی متعهد شد، در پی انفجار سنگین در بندر بیروت که ماه اوت رخ داد و مناطق گسترده ای از این شهر را تخریب و بحران مالی و سیاسی کشور را پیچیده تر کرد، برای ممانعت از فروپاشی لبنان تلاش کند اما “طرح فرانسه” برای ایجاد اصلاحات در لبنان با هدف برقراری ثبات در این کشور و ایجاد فرصتی برای آزادسازی میلیاردها دلار کمک بین المللی برای اصلاح اقتصاد آن هنوز عملی نشده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.