پاستیل ها منبع خوبی برای تامین کلسیم بدن نمی باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

امروز در جامعه باورهایی مبنی بر اینکه پاستیل ها حاوی کلسیم می باشند، وجود دارد در صورتیکه از نظر علمی این مطلب تائید نشده است و بهتر است برای تامین کلسیم بدن از لبنیات و سبزیجات استفاده نمود.

دکتر پروین میر میران، عضو هئیت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  پاستیل ها ارزش تغذیه ای بسیاری را ندارند و کالری بالای آنها در چاقی موثر است.

وی افزود: ژلاتین موجود در پاستیل ریشه گیاهی یا حیوانی دارد و در داخل کشور تولید نمی شود.

میر میران با اشاره به اینکه اگر ژلاتین پاستیل از مغز استخوان حیوانات تولید شود، از نظر شرعی نیز مورد تایید نمی باش، ادامه گفت: باورهای غلطی مبنی بر اینکه پاستیل حاوی کلسیم است در جامعه وجود دارد در صورتیکه که از نظر علمی این مطلب تایید نشده  است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه پاستیل در بین دندانها قرار می گیرد سبب خرابی دندانها می گردد و همچنین کالری بالای آن، سبب چاقی می گردد.

میر میران خاطر نشان نمود: شیر، ماست، کشک کم نمک منبع خوبی برای کلسیم می باشند و برای تامین کلسیم بدن می توان از این مواد و همچنین سبزیجات استفاده نمود.

وی پاستیل را جز تنقلات غیر ضروری دانست و بیان نمود: به جای مصرف تنقلاتی که حاوی مضرات بسیاری می باشند می تواند خشکبار و برگه های موجود در بازار که حاوی کلسیم هم می باشند استفاده نمود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.