پاسخگویی به شبهات از مهمترین وظایف روحانیون و علماست

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

آیت الله آملی لاریجانی یکی از مهمترین وظایف روحانیون و علمای دین را پاسخگویی به شبهات مطرح شده علیه اسلام اعلام کرد و خواستار توجه جدی به اخلاق از سوی روحانیون شد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه یکی از مهمترین ضروریات روحانیت را توجه به اخلاقیات و حسن خلق دانست و گفت: توجه به اخلاق و تاکید بر افزایش روحیات اخلاقی وجه تمایز علمای اسلامی با علما و دانشمندانی در غرب است که چندان توجهی به اخلاق ندارند.
 
آیت الله آملی لاریجانی که در دومین روز از سفر خود به استان کرمانشاه در جمع روحانیون، علما و ائمه جمعه و جماعات کرمانشاه سخن می گفت، افزود: ما علما و روحانیون باید بیش از هر کسی به اخلاق توجه کنیم و به خودمان بپردازیم.
 
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه وظیفه علمای دین تبلیغ دین است به ضرورت توجه به تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات از سوی روحانیون اشاره کرد و گفت: مبلغان امروز باید شبیخون فرهنگی را جدی بگیرند و البته بدانند که تنها با یک روش نمی‌توانند به تبلیغ بپردازند و ضرورت دارد که از روش های مختلف در تبلیغ استفاده شود.
 
آیت الله لاریجانی فهم و درک درست از دین را پیش نیاز تبلیغ دین دانست و تاکید کرد: فهم درست کتاب و سنت در دنیای امروز یک جهاد تلقی می شود و پس از آن باید روش های مختلف تبلیغ نیز شناخته شود.
 
رئیس دستگاه قضا حضور و مشارکت در اداره جامعه اسلامی را دیگر وظیفه روحانیون برشمرد و گفت: البته این حرف به معنای دولتی شدن روحانیون نیست اما تبیین دین و استواری نظام اسلامی از سوی روحانیت ضروری است.
 
آیت الله آملی لاریجانی ولایت فقیه را محور نظام اسلامی دانست و افزود: این نظام اسلامی ارزان به دست نیامده است و دفاع از آن وظیفه روحانیون است.
 
رئیس قوه قضاییه به وظایف مصرح روحانیون در قانون اساسی در مناصب مختلف اشاره کرد و تصریح کرد: ما به عنوان روحانی وظایف سنگینی در این نظام داریم و باید از نظامی که محور آن مقام معظم رهبری است دفاع کنیم و قدردان این نعمت باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.