پاسخ‌ قوه‌قضائیه‌به‌ منتقدان‌اعدام‌ درملاعام

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به گروهی از کارشناسان و صاحبنظران که معتقدند اعدام در ملاء عام تاثیرات منفی بر جامعه دارد گفت: اعدام در ملاء عام حکم قاضی بوده و لازم الاجراست. قطعا مطمئن باشید که قاضی تمامی جوانب و حتی جو جامعه را سنجیده و این حکم را صادر کرده است.

مهر : معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به گروهی از کارشناسان و صاحبنظران که معتقدند اعدام در ملاء عام تاثیرات منفی بر جامعه دارد گفت: اعدام در ملاء عام حکم قاضی بوده و لازم الاجراست. قطعا مطمئن باشید که قاضی تمامی جوانب و حتی جو جامعه را سنجیده و این حکم را صادر کرده است.

حجت الاسلام حجت الاسلام سید ابرهیم رئیسی روز سه شنبه در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه در مورد موفقیتهای قوه قضائیه در دو سال گذشته تاکنون گفت: بنا به اذعان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و سایر بخشهای تاثیرگذار، رویکرد جدی قوه قضائیه در برخورد قاطع با مفاسد اجتماعی و اقتصادی افزایش اعتماد عمومی جامعه را به دنبال داشته است.
وی گفت: فعال کردن بیش از پیش جنبه نظارتی قوه قضائیه و دستگاههای مربوط در کشور به عنوان خواست مردم و مسئولان از رویکردهای مهم این قوه در سال جاری است.
 
رئیسی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گروهی از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند اعدام در ملاء عام تاثیرات منفی بر جامعه دارد گفت: اعدام در ملاء عام حکم قاضی بوده و لازم الاجراست. قطعا مطمئن باشید که قاضی تمامی جوانب و حتی جو جامعه را سنجدیه و این حکم را صادر کرده است.
 
معاون اول دستگاه قضا در مورد پیشرفتهای الکترونیکی در قوه قضائیه گفت: برای تسهیل هر چه بهتر در ارائه خدمات قوه قضائیه در کشور نظام الکترونیکی خدمات دستگاه قضایی در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کند. اقدامات مطالعاتی این بخش در زمینه های حقوقی و قضایی انجام شده و درگاه قضایی ن در مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضائیه تعریف شده است.
 
وی گفت: با راه اندازی نهایی خدمات الکترونیکی قوه قضاییه بخشی از خدمات لازم به صورت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می شود. فعالیتهای الکترونیکی قضایی در مرحله نخست در تهران آغاز شد و به تدریج در نقاط مختلف کشور نیز راه اندازی خواهد شد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. نام شما...:

    جوانی اشتباهی کرده و مواد فروش شده دلیل ندارد که سلب حیات شود و اعدام شود تجدید نظر کنید

  2. نام شما...:

    در استانه سال نو به اعدامی ها یک درجه تخیف داده شود

  3. محمد:

    حبس ابد جای اعدام قرار دهید

  4. ابراهیم:

    با سلام آیا کلا اعداو یا قصاص بدون حضور عینی امام معصوم یا نایب بر حق ایشان صحیح است؟ لطفا راهنمائی بفرمائید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.